Alla inlägg under augusti 2008

Av bodyandsoul - 30 augusti 2008 10:03

Det är vad jag är...har hetsätit och kräkts flera ggr den senaste tiden...pallar inte att stå emot, vill bara känna den där känslan. Jag kanske behöver hjälp nu, men jag tvivlar på den hjälp jag kanske kommer få. det är väl bara JAG som kan se till att jag verkligen sköter mig, bara JAG som verkligen måste vilja! Vill, men kan jag? klarar jag att leva utan det?

Vill jag leva utan det?

Är det egentligen så farligt att göra det ibland? ok, inte friskt, men det skiter jag i nu...har känt av smärta i bröst korgen och när jag var ute o gick igår trodde jag att jag inte skulle kunna ta ett steg till. kände mig så svag o hade ont i hjärttrakten. vet inte om jag inbillar mig eller om jag sover för lite eller vad, men jag mår sämre. orkar inget o vill bara sova (fast de gör jag inte!) vill bara äta...fast jag är bestämd... vill bara glömma allt detta och gå tillbaka i tiden. det skulle vara skönt.


Hur ska jag orka med skolan nu? det är sista terminen på högskolan sen är jag färdig!!! HJÄLP, jag pallar inte börja jobba, orkar ju inget! är nästan tom i huvudet känns det som. Dum har jag blivit. omotiverad och uttråkad.


What´s the point?


tänker nog sluta med antidepp medicinen, den hjälper fan inte! blir ju bara värre. hatar att äta medicin! jag klarar mig själv!

Av bodyandsoul - 23 augusti 2008 23:10

...för min superdåliga redigering ich uppläggning av bilder. är verkligen inte teknisk (eller särskillt intresserad) av sådant. hehe. hoppas ni har överseende...be nice om ni nu kommenterar*)

Av bodyandsoul - 23 augusti 2008 22:59


    Ibland tycker jag att jag ser äcklig ut, ibland tycker jag att jag är smal, ibland tycker jag att jag ser vältränad ut...varför ljuger spegeln för mig ibland? då känner jag mig fet...


I Want to be her!! gorgeous...

Jag
Av bodyandsoul - 20 augusti 2008 22:01

Bilder kanske kommer imån, kände mig så osäker och dessutom har jag knappt varit hemma idag.

det gick väl sisådär med glassen, vågade inte! vill hellst vara lite mer ifred om jag ska äta den, och mer sugen!! det blev en vaniljpuck istället och det kändes väl ganska ok.

?

Av bodyandsoul - 19 augusti 2008 23:21

imorgon kanske jag lägger ut bilder på min kropp...kanske. om jag vågar.

Tittade mig i spegeln när jag bytte om nu, och jag var tvungen att ta kort för att se om spegeln ljuger...Jag såg att jag såg lite äcklig ut...emaciated typ...inte vackert Then why do I feel so fat?


frukosten ökade jag lite idag (kalorimängd) men jag blev hungrig efter nån timma bara och då hade jag bara suttit i soffan! fattar det inte. lunchen trodde jag skulle bli ganska hög i kcal, ca 500, men så blidde det inte. kan ju inte äta mer. invanda mönster...(och vill inte äta för mkt fett o onyttigt ju!) tycker jag blev väldigt full i magen, mätt tror jag. Det var tortellini med svampfyllning o keso blandat med avocado o kryddor samt smörstekta kantareller och lite grönsaker, avslutade med ett åpple,

åt dock väldigt fort och var irriterad så det var inge bra. gjorde även det i kväll...skulle träffa en kompis o hade inte mkt tid, hela tallriken var fylld av mat! två quornfileer, bandpasta med pesto, feta och blandsallad samt en kiwi. när jag sedan kom hem efter 40 min, åt jag en mega stor nektarin o lite sojabönor. proppmätt=fettokänsla! (ångest o panik för att jag inte kan göra nåt, + att jag inte riktigt nådde upp till mitt kalorimål (öka 200...) åt ganska mkt till mellis: en halv banan, halvt stort äpple, en wasa sandwish"pinne" (alltså ett halvt paket) 2 plommon + en ganska stor kula pistageglass med pistage mandlar i. kanske 60 g...(mkt va?!)fatta att jag knappt kände nån ångest, alltså för glassen o knäcket? lite, men ville njuta o tänkte att jag måste ju gå upp lite för att orka med mig själv ens...Zombiebrud här! brukar alltid fixa mina mellanmål innan jag sticker till kiosken (jobbet) men idag tänkte jag att jag skulle vara liiite spontan iaf...ganska bra va?


Imorgon är jag pepp till en ganska stor frukost samt en väldigt kaloririk mayan mystika. har inte provat ännu, och jag var alltid den som provade allt innan...hoppas jag vågar! om än "bara" halva, annars kan jag ju alltid spy...


men som sagt, kanske blir bilder imån om jag är modig.


?

Av bodyandsoul - 19 augusti 2008 23:21

imorgon kanske jag lägger ut bilder på min kropp...kanske. om jag vågar.

Tittade mig i spegeln när jag bytte om nu, och jag var tvungen att ta kort för att se om spegeln ljuger...Jag såg att jag såg lite äcklig ut...emaciated typ...inte vackert Then why do I feel so fat?


frukosten ökade jag lite idag (kalorimängd) men jag blev hungrig efter nån timma bara och då hade jag bara suttit i soffan! fattar det inte. lunchen trodde jag skulle bli ganska hög i kcal, ca 500, men så blidde det inte. kan ju inte äta mer. invanda mönster...(och vill inte äta för mkt fett o onyttigt ju!) tycker jag blev väldigt full i magen, mätt tror jag. Det var tortellini med svampfyllning o keso blandat med avocado o kryddor samt smörstekta kantareller och lite grönsaker, avslutade med ett åpple,

åt dock väldigt fort och var irriterad så det var inge bra. gjorde även det i kväll...skulle träffa en kompis o hade inte mkt tid, hela tallriken var fylld av mat! två quornfileer, bandpasta med pesto, feta och blandsallad samt en kiwi. när jag sedan kom hem efter 40 min, åt jag en mega stor nektarin o lite sojabönor. proppmätt=fettokänsla! (ångest o panik för att jag inte kan göra nåt, + att jag inte riktigt nådde upp till mitt kalorimål (öka 200...) åt ganska mkt till mellis: en halv banan, halvt stort äpple, en wasa sandwish"pinne" (alltså ett halvt paket) 2 plommon + en ganska stor kula pistageglass med pistage mandlar i. kanske 60 g...(mkt va?!)fatta att jag knappt kände nån ångest, alltså för glassen o knäcket? lite, men ville njuta o tänkte att jag måste ju gå upp lite för att orka med mig själv ens...Zombiebrud här! brukar alltid fixa mina mellanmål innan jag sticker till kiosken (jobbet) men idag tänkte jag att jag skulle vara liiite spontan iaf...ganska bra va?


Imorgon är jag pepp till en ganska stor frukost samt en väldigt kaloririk mayan mystika. har inte provat ännu, och jag var alltid den som provade allt innan...hoppas jag vågar! om än "bara" halva, annars kan jag ju alltid spy...


men som sagt, kanske blir bilder imån om jag är modig.


?

Av bodyandsoul - 19 augusti 2008 23:21

imorgon kanske jag lägger ut bilder på min kropp...kanske. om jag vågar.

Tittade mig i spegeln när jag bytte om nu, och jag var tvungen att ta kort för att se om spegeln ljuger...Jag såg att jag såg lite äcklig ut...emaciated typ...inte vackert Then why do I feel so fat?


frukosten ökade jag lite idag (kalorimängd) men jag blev hungrig efter nån timma bara och då hade jag bara suttit i soffan! fattar det inte. lunchen trodde jag skulle bli ganska hög i kcal, ca 500, men så blidde det inte. kan ju inte äta mer. invanda mönster...(och vill inte äta för mkt fett o onyttigt ju!) tycker jag blev väldigt full i magen, mätt tror jag. Det var tortellini med svampfyllning o keso blandat med avocado o kryddor samt smörstekta kantareller och lite grönsaker, avslutade med ett åpple,

åt dock väldigt fort och var irriterad så det var inge bra. gjorde även det i kväll...skulle träffa en kompis o hade inte mkt tid, hela tallriken var fylld av mat! två quornfileer, bandpasta med pesto, feta och blandsallad samt en kiwi. när jag sedan kom hem efter 40 min, åt jag en mega stor nektarin o lite sojabönor. proppmätt=fettokänsla! (ångest o panik för att jag inte kan göra nåt, + att jag inte riktigt nådde upp till mitt kalorimål (öka 200...) åt ganska mkt till mellis: en halv banan, halvt stort äpple, en wasa sandwish"pinne" (alltså ett halvt paket) 2 plommon + en ganska stor kula pistageglass med pistage mandlar i. kanske 60 g...(mkt va?!)fatta att jag knappt kände nån ångest, alltså för glassen o knäcket? lite, men ville njuta o tänkte att jag måste ju gå upp lite för att orka med mig själv ens...Zombiebrud här! brukar alltid fixa mina mellanmål innan jag sticker till kiosken (jobbet) men idag tänkte jag att jag skulle vara liiite spontan iaf...ganska bra va?


Imorgon är jag pepp till en ganska stor frukost samt en väldigt kaloririk mayan mystika. har inte provat ännu, och jag var alltid den som provade allt innan...hoppas jag vågar! om än "bara" halva, annars kan jag ju alltid spy...


men som sagt, kanske blir bilder imån om jag är modig.


Ja!

Av bodyandsoul - 19 augusti 2008 11:38

Idag ringde jag till anorexi- och bulimienheten i Halmstad! det var sjukt läskigt och jag har skjutit på det en vecka men nu så är det väl igång antar jag.

förra veckan hetsåt jag och spydde 3 ggr. det var inte meningen!! skulle ju hålla mig till en dag jue. Men det spårade ut lite och jag mådde dåligt.

Men nu ska jag minsann hålla fast vid det.


Dessutom är jag faktiskt lite rädd måste jag erkänna, jag vägde mig i morse o räknade ut BMI, det är under 16 nu...Jag vet att detta inte ör bra! jag vill ha mina muskler och min ork tillbaka, ha roligt och slippa tänka på mat hela tiden.


Nu är det bara att ta en dag i taget. idag har jag planerat att äta glass på jobbet, och njuta av den. det behöver jag, dock får jag inte räkna in den i mina dagliga kalorier utan det ska vara utöver det jag "normalt" äter. japp, känner mig peppad idag. Har inte klarat att öka kalorierna särskillt mkt de sedanste 3 dagarna men idag SKA jag minsann. åt mer till frukost än vanligt. (ändå är jag inte mätt) aja, detta ska gå bättre nu. 

Ovido - Quiz & Flashcards