Alla inlägg under januari 2009

Av bodyandsoul - 14 januari 2009 21:06

I söndags skulle jag iväg o handla lite extra som jag inte orkade bära hem dagen innan. (bla jordnötssmör o frusna bär, mums!) Och vad såg jag inte? De hade ett erbjudande på min favvoglass, Haägen Dazs...åh, gud så svag jag blev. Man fick ta två byttor för 60! (de kostar 42 kr annars) Jag hade faktiskt tänkt att unna mig en dyr glass, fast om ca 2 veckor. men jag tänkte att jag ju bara måste inhandla 2 byttor då det är så förmånligt!

Tog en favorit, pralines and creme (vaniljglass, dulchesås och stora kanderade nötter!) sedan hade jag beslutsångest och tog en Baileys, det var ett tag sedan, o jag kan ju inte dricka det så...


Ja, jag tänkte iaf att jag borde kunna spara dem om jag lägger dem unders i frysen och inte provsmakar...!

Åt min lunch som vanligt och tog en frikt efter, men shit vad de där glassarna ropade mitt namn! Kunde alltså inte få dem ur mina tankar, och jag ville såååå gärna bara provsmaka dem lite. bara lite. det klarar jag. och vad gör det för skillnad om jag får i mig ca 300 kca extra av glass idag? Vill ju så gärna kunna smaka.

Men herre gud, när jag väl börjat så är jag sjutton fast. det GÅR inte att ställa ifrån sig dem. det går av bara farten, även om jag tar det lugnt i början och försöker njuta och känna efter när det är nog...men det är såå himla svårt att sluta när det finns kvar och man ändå h¨ller på...när jag ätit en hel (sammanlagt), kom jag på att jag ju fortfarande åt, och var väldigt full i magen (stor lunch innan..) Då grät jag innombords och lät hetsmonstret ta över, jag visste ju att jag var tvungen att spy ändå, och när jag väl fått det klart för mig, då kan jag absolut inte sluta. vill dra på det så länge som möjligt...tror det ska bli bättre, med det blir bara värre!


SÅ, jag ska ju inte köpa så där mkt...fan, kommer aldrig klara att äta vad jag vill, när som jag är sugen på det, utan att kompensera eller hätsa...inte som jag ser det nu. det är inte värt den lilla njutning som ofta inleder min hets...tror jag inte. Nej, jag får inte vara så svag. Måste ta kontrollen!


Anyway, ni som ätit denna dyra, kompakta, glass med bitar i, utan "onödig luft", ni kanske vet hur svår den är att få upp? ( den verkar lägga sig på botten eller gå vidare till tarmen direkt tycker jag...) det skapar ju mer ångest att inte kunna få upp så mkt. MEN detta struntade jag faktiskt i. räknade med at jag fick upp hälften. MEN jag åt ändå ganska hyfsa kalorimässigt resten av dagen. Det är väl ett framsteg?


Orkar inte vara så här längre, vill kunna ha roligt, träna, orka med, slippa feber, huvudvärk och yrsel jämt. Tappa hår, frysa osv...Vill bara bli som innan (fast inte så stor)

Jag provade ett par jeans som satt tight på mig, svart stuprör (liite stretch) och jag kan ju bara säga att jag aldrig kommer vilja fylla ut dem igen. Usch..Att jag varit så stor? Det känns inte så...men det kanske märks på kläderna. Jag ser ju att det märks på måttbandet, men jag tycker ändå att det är för mkt på mig själv ibland. eller ganska lagom...åh, jag blir tokig!


Nu ska jag inte köpa glass på ett tag iallafall. (hoppas jag) 

Av bodyandsoul - 10 januari 2009 20:40


 Vem vill inte kunna spara in några lappar i månaden på mat!? Det vill jag, fattig student (med hätsätningsproblem:-/)


Jag har hittat en gratissajt där man samlar poäng till presentkort på bl.a Ica, Willys, Hemköp. Bra va?


Klicka på nedanstående länk NU:

http://www.free-food.se/default.asp?Action=members_signup&memberIDX=32152

Om länken inte fungerar, kopiera eller skriv in den i Din webbläsare. Man får 10 poäng för varje medlem man varvar, detta är ju bra, så se till att anmäla er nu!

Av bodyandsoul - 10 januari 2009 17:58

Det frågar jag mig idag. efter lunchen tänkte jag utmana mig lite till, det var inte planerat, men jag ville ändå. Jag hade två mindre paket glass i frysen som blivit över...tänkte ta lite av det ena, men jag tyckte det var så gott och jag hade ändå inget att göra så jag åt lite till och tänkte "det gör ju ingen skillnad". Fy fan, sen skulle jag "bara" smaka lite på den andra sorten. Den rök med. men jag tänkte under tiden jag åt (lite hets blev det mot slutet...) att det gör inget med 1000 kcal extra en dag. fatta 1000, det är mkt. men ångesten blev för stor! tyvärr gick jag och ställde mig över toan...spydde dock inte upp allt, det ville jag inte, för jag mår redan dåligt (huvudvärk o feber) o hade jag spytt upp allt hade jag bara fortsatt (gått till affären) för att då är det verkligen kört och suget blir större när magen är nästan tom ju...FAN!


Kände mig så positiv och glad på förmiddagen, men shit, någonting har fortfarande ett grepp om mig och låter mig inte vara ångestfri och glad för länge...blä!


Vad berodde detta på? Måste analysera...jag fattar det faktiskt inte.. några råd?

Av bodyandsoul - 9 januari 2009 22:20

Anna Kournikova, när hon inte är för smal.















 

Brun och atletisk.

Ja, ungefär såhär vill jag se ut i kroppen=)



Av bodyandsoul - 9 januari 2009 21:48

Nu var det verkligen längesedan jag uppdaterade här. Hoppas några läsare finns kvar? Jag lever i alla fall! (nästan=) ne, skämt å sido. Jag bodde hemma över julen, och det blev ju en del ångestladdade situationer som jag väntat. Dessutom blev jag sjuk (feber, huvudvärk, lite känning i halsen) den 26:de och jag är fortfarande inte kry! Detta är så jobbigt. dock har jag själv förvärrat det. När jag kom till lägenheten igen hade jag sjukt hetsätningssug! (4 ggr blev det på några dagar bara) INTE bra. febern o huvudvärken blev ju värre. Jag vet att dessa episoder berodde på att jag "tvingats" äta sötsaker, kakor osv hemma o hos släkt. Det värsta med att jag äter det är ju att jag då minskar på maten för att kompensera. detta är inte så idealt, jag vet! men nu när jag kommit tillbaka på banan här med maten, har jag lyckats äta för ca 1500-1600 kcal om dagen! Idag för över 1800! Det är sjukt mkt. och jag är så otroligt mätt. åt i över en timme nu ikväll, och behöll det!  (tänkte fortsätta för att jag kände mig så fet)Trots att jag känner mig sprickfärdig. Hinner ju sjutton inte bli hungrig mellan målen. äter hela tiden (äter ju ganska sakta och ganska mkt) dessutom rör jag mig inget nu när jag inte mår så bra. är sjukt yr med ju.


Min matdag idag:

frukost: american pankakes med bär och ett litet äpple efteråt (ca 9.40-10)

Lunch: Quornburgare med guacamole (½avocado), majs, tacosås(1/3 burk, ugnsstekt potatis (2 st), fetaost i olja, 1 morot, plommon + kaffe och ½ proteinbar =mätt! (ca 13.30- 14.10)

mellis: 1 dl yoghurt, ½ banan, lite musli + linfrö, kaffe, STOR apelsin ½ proteinbar (ca 17.00-17.30)

Middag: spagetti med kycklingfärs i ädelostsås (ca 100 g färs, ½ dl matgrädde + osten) ärtor + majs. + popcorn, sesamkaka, 2 stora plommon, ½ äpple

 + massor med läkerol!  (ca 19.45- 20.50)


Ser jäkligt bra ut enligt mig själv! Många äter nog inte så här mkt. (ok, de äter kanske mer kaloririkt...många äter ju bra frukost o middag för sjutton, då skulle jag definitivt hetsäta!)

Vad säger ni? kommer jag gå upp nåt i vikt på 2 veckor?


Jag har börjat bli så träningssugen! Åh, jag vill att det ska vara som förut då jag orkade träna tuffa pass, styrketräna, springa, svettas bränna och kämpa. Känslan är så otroligt skön! Är så rädd för att jag nu är en total slappis, ett smygfetto, som inte orkar nåt! Vill så mkt, men mitt huvud (just nu) snurrar och gör ont, dessutom orkar inte mina muskler för länge...buhu och jag som trivs relativt bra med denna storleken på kroppen. slapp är jag, det kan jag säga. usch. sitter ju bara på baken här i soffan, så det är inte så konstigt att den är platt med! Nä, jag ska kämpa för sköna muskler så fort det går. upp lite i vikt, sedan är det bara att köra!



Resonerar som så att jag skulle ju kunna gå ner igen om jag nu känner mig FÖR obekväm, det är bara det att det tar lite tid, för äta kalorisnålt kan jag ju. (om jag slipper äta mammas feta mat...)

Jag vill bli stark, se stark ut och orka. om jag äter så "bra" som jag gör nu, så borde jag väl få mer energi med när kroppen läkt lite mer?? jag hoppas!!


ah, skönt att få ur mig lite här (istället för i toan...nej, skämt igen. så får jag inte tänka!)


ska kanske light träna lite här nu, ca 20 min med lite styrka och stretch. måste få ner maten lite känner jag (Musklerna måste få arbete lite med=) Ha en bra helg, ni läsare som finns kvar. Det skulle vara roligt med kommentarer om maten och vad ni tycker!

Ovido - Quiz & Flashcards