Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Omtumlande, men bra vecka

Av bodyandsoul - 13 februari 2011 21:43

Jag var hemma sjuk i måndags och gick med stor tveksamhet till jobbet i tisdags. Har varit fruktansvärt yr och trött, men jag har ändå förvånat mig själv över de utmaningar jag ställts inför och klarat. Jag kände mig riktigt glad och peppad över friluftsdagen, dock hade min bil frusit igen och gick ej att öppna, så dagen började inte så bra..men men, det är en annan historia. När jag kom hem var jag helt slut! Hade seriöst kunnat (och behövt) gå och sova kl 18! Denna kväll kom det också mkt olägligt en "försäljare", av brandsäkerhetssaker...Usch, skulle aldrig öppnat. Var nyduschad, iklädd myskläder, utan bh, blek, trött o allmänt ointresserad. Han valde verkligen fel dag och jag visade verkligen inte min bästa sida,... kunde börjat lipa av trötthet när han stod där och babblade...Orkade/kände ej för att baka någon morotskaka heller...men i torsdagskväll åt jag iaf en bit jag hade i frysen=) LYX!


Torsdagen var jobbig...särskillt eftermiddagen. hade varit ute i kylan totalt 40 min (rastvakt) o var allmänt frusen o lite hängig. Hade även druckit kaffe för första gången på en v typ! Detta fick jag senare betala för...blodsockret och koffeinpåverkan gjorde mig verkligen inte gott denna dag. Jag var helt snurrig o skakig, hade hjärtklappning när jag kom till psykologen efter att ha handlat på ett stressat citygross, burit tunga kassar och stressat ihjäl mig i en bilkö. Jag kom precis på minuten till psykologen. då ringer telefonen, jag är kissenödig o snorig..GAH, give me a breake...Dessutom hade jag o en kompis planerat sushimiddag direkt efter.

I slutet av samtalet tog jobbiga känslor över, känslor som jag inte tillåter mig känna ofta...det tillsammans med min stressade kropp blev för mkt och jag bröt ihop, fy sjutton, kunde inte kontrollera mig...det var hemskt!

När min kropp mår såhär är det inge bra att prata mående eller framtid. allt är jobbigt och jag känner mig så svag.

Det blev ingen sushimiddag tyvärr, men det var faktiskt kompisen som meddelade att HON var trött (SKÖNT!) men ändå en besvikelse. Men herre Gud, jag kände ju mig totalt svimfärdig o rädd för att jag inte skulle kunna ta mig hem...

USCH


I fredags em slutade jag lite tidigare, har stängning, men hade bara 4 barn på em och det visade sig att alla skulle hem innan 16! helt otroligt...Så härligt. Vi hade det mys och det kändes sjukt lyxigt att få "arbeta" så en fredagseftermiddag! (fram till kl 13 är jag på förskolan, vilket var sjukt stressigt...)

DOCK blev råkade det bli 2 koppar kaffe efter en alltför dålig lunch (äter med barnen, matar en av dem...) dessutom pulvermos o fiskburgare . Fast jag fuskade med en makrillkonserv, sa till barnen att jag ej tålde biffarna...

Anyway, kom hem med värsta hjärtklappningen o lågt blodsocker/koffeinchock som aldrig ville släppa. Jobbigt när man inte kan träna bort det...så halva kvällen var jobbig. dock gjorde jag framsteg iform av en efterrätt; en glass! Visserligen en barnglass, men ändå! har inte ätit glass ensam utan att spy på jättelänge!

Dessutom helt utöver, skulle ju äta smarrigt kvällsmål senare! Fan vad jag kände mig bra, dock lite skakig...


Lördagen började med solsken och scones, låååång frukost i soffan. Sedan bestämde jag o mamma dejt=) Ville verkligen umgås o ha det gött. Det blev shopping o sushi, som mamma till min förvåning föreslog! Och vet ni, det var nog den bästa utelunch vi upplevt tillsammans! Mamma var så gullig o försökte med pinnarna, jag instruerade henne med doppning, wasabi osv...berättade massa om maten osv. Hon njöt verkligen av maten med och åt upp allt (första gången vi åt suchi i Halmstad pillade hon bort typ allt riset...) Var dock orolig för detta o kände att detta kan nog bli en besvikelse lunch där det inte finns någon njutning....

men, allt var perfekt! Bitarna verkade större och det var helt sjukt goda och krämiga, saftiga, fasta och alldeles underbara...Åh, helt perfekt. VI hade det underbart tillsammans, skrattade, pratade minnen o njöt tillsammans, som bästa vänner! Sedan var jag så glad o uppåt att jag bara kände för att slå på stort, det blev en vända in på cafe/konditori för en mega biskvi + en semla (vi delade dessa hemma hos mig). Verkligen gott o trevligt, knappt någon ångest...kändes dock lite onödigt med båda, o att vi kunnat ta något som jag har i frysen...men, det kändes lyxigt och moget på något vis. Härlig dag!


Hoppas på en bra vecka nu och att det inte blir för kallt. Det blir mkt bakande på fritids nu på lovet, mkt fm mellis (som jag ofta inte behöver äta, men nu måste iomed senare lunchtider...) grillning blir det...o några sötmellisar/efterrätt...Men härligt! Tänk, det är mitt jobb! Vilken förmån va?   


Nej snart dax för sängen, ska upp 05:40 imån.


Glad alla hjärtans dag i förväg!



 
 
sandra

sandra

17 februari 2011 11:03

hihi tack för din kommentar nu känns den faktiskt inte lika läskig längre :D!

http://tunnare.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards