Alla inlägg under maj 2008

Av bodyandsoul - 27 maj 2008 22:37

jo, jag gick ner det jag hade planerat. men så klart var jag inte nöjd. Jag fortsatte att gå ner, även om jag inte skulle det enligt hälsovakten. Tränade som vanligt och fick väl endel muskler antar jag. Hälsovakten tyckte jag skulle gå upp i vikt, speciellt om jag tränade. Men jag tänkte att nu går jag nog inte ner mer. Grejen är att jag blev sjuk, influensa eller någonting sådant. 3 veckor sedan blev jag frisk en tid och nu är jag sjuk igen. detta är min 8:de el 9.de vecka jag är sjuk. Huvudvärk, lite feber, och yr, trött och orkeslös. har käkat järntillskott länge men mina blodvärden är dåliga. tror ni det beror på viktminskningen? har nu ett BMI på 16.5 och är inte speciellt lång, under 1.60


Efter jag gått ner några kilo i vintras började jag frysa för jämnan, var blå om läpparna sa de...jag har även märkt att pga detta har jag fått mer hår på kroppen. det suger verkligen. Nu vill jag ju inte visa mig iaf. JAG BLIR ALDRIG NÖJD. Anyway, hade dåliga blodvärden då och nu har mitt blodtryck blivit så lågt...85/50. kan det bero på mitt underskott av energi tro??


Jag tänker nästan bara på mat, drömmer mardrömmar om det, speciellt om mina "förbjudna" livsmedel. Jag tycker att jag är hungrig jämt och vill äta hela tiden, men ändå inte. jag räknar kalorier och funderar över mina matintag över dagen. ibland har jag riktigt svårt för att bestämma mig! jag bara velar...Vill samtidigt vara nyttig och få i mig bra näringsämnen, men helst av allt skulle jag vilja proppa i mig det jag är sugen på för jämnan. är rädd för att tappa kontrollen, och det gjorde jag ikväll kan jag säga. hade inte planerat att äta allt det där, men finns det hemma och jag väl satt igång så finns det ingen hejd...


aldrig nöjd som sagt...jag borde gå upp i vikt, men jag är rädd för det samtidigt, då tror jag att jag kommer gå upp upp upp, så som jag gick ner, efter nån månad fortsatte det av sig själv, eller inte egentligen. äter ju ett underskott hela tiden. började på 1100 kcal (efter varje aktivitet ökade jag så klart) och nu har jag ätit ca 1250 (öka lite efter varje aktivitet) ett tag, försöker att öka. ibland lyckas jag öka 100-200, men det känns jobbigt efteråt och jag känner för att kompensera. Ni anar inte hur mkt jag vill träna nu! men jag är ju inte frisk så jag orkar inte...men kanske borde?


Usch, har verkligen töjt ut min magsäck. därför är jag alltid hungrig tror jag. Fast värst är nog när man drömmer om maten...att folk tvingar i en och lixom hejar på. Fy.


Någon som vet vad som händer med kroppen när man gått på ett underskott sedan december? förut åt jag ganska mkt (energimässigt, vet inte riktigt hur mkt, men kan tänka mig mellan 1800-2700 per dag. På helgerna mer.


Vill hör era berättelser med!

Jag
Av bodyandsoul - 27 maj 2008 22:23

Måste bara skriva av mig lite...har precis hätsätitmassor...blä. Började äta middag innan kl 20 och har hållt på tills nu. 2,5 h...

gjorde det två ggr. Jag har mått både psykiskt och fysiskt dåligt idag och har kännt ett grymt behov av att hetsäta...planerade det, velade lite men sedan blev jag så arg på allt så jag åkte och köpte mig lite att trösta mig med. Det blev en bunke med chokladpudding(ekström+mjölk), jordnötter, 2 magnum mandel och banandryck första gången...men jag var inte "nöjd"...då blev det en påse med cheesdoodles chrunchier. (ni vet de där krokiga, krispiga, lite hårdare) sedan blev det en magnum mandel till samt jordgubbar och lite annat småplock, jag mådde verkligen illa av alla de där ostbågarna kan jag säga. har tom kramp i käkmusklerna...efter sista gången var jag tvungen att ge min mage lite barngröt. tycker synd om den...men fan vad skönt det är att spy upp all den där ångesten...det känns bättre även om det kommer annan ångest för vad man just gjort, det är någonting fult.

Nu ska jag aldrig mer göra så här...hoppas jag! Om jag inte hade spytt upp det hade det blivit över 3000 kcal...fast jag har läst att man bara får upp 50%, och det kan nog stämma, tyckte inte jag såg så mkt av puddingen och ostbågarna...det var nog för "fast", jag borde hålla mig till glass, det är så sjukt gott med!


Vad brukar ni hetsäta? (jag brukar sluta spy när jag ser att det kommer mat...vill ha kvar näringen, är det puckat att tänka så? eller hur funkar det egentligen, stannar näringen kvar i kroppen?

Av bodyandsoul - 27 maj 2008 00:23

Jag väljer att vara helt anonym här eftersom att ongen förutom jag själv vet hur det egentligen ligger till.

Jag har en nära vän som vet hälften kanske...


Jag är iaf en tjej på 22 år som studerar och bor i en studentlgh. Men det är inte viktigt...Det jag främst tänker skriva om här i bloggen är om min kropp och själ helt enkelt. Jag anar att jag har en ätstörning, eller början till en ätstörning, UNS (utan närmare specifikation).

Jag har under hösten utvecklat ett nytt förhållande till mat. Jag har inte varit nöjd med min tillvaro på länge och främst sitter det i att jag känner mig ful, misslyckad, äcklig, dum bla. har länge varit missnöjd med min kropp o stört mig på vissa saker. Fixering. Men det var inte förrän i sommras/höstas som jag hade problem med mitt sötsug och snackbehov. Jag har alltid käkat mkt godis o sötsaker, men nu ville jag ju förändra mitt utseende, gå ner lite i vikt, så jag kunde bli nöjd med EN del av kroppen.


Jag kom på en bra genväg (för träningen på SATS gav inga resultat enligt mig) jag kunde ju proppa i mig vad jag ville utan att gå upp! Den enkla lösningen att sticka fingrarna i halsen och få ur mig skiten igen. perfekt.


Jag bakade mina favorit kakor och åt massor, choklad, nötter, godis och såklart glass. mmm. bara att proppa in tills man mår illa o sen spy.

Detta gjorde jag några ggr i veckan.

Efter ett tag kände jag att det inte höll, att jag borde avstå det. avstå frestelsena till att börja med.

Min kompis hade Hälsovakten som jag fick av henne. Kanon! nu kan jag skriva upp allt jag äter och programmet räknar kalorier åt mig. Perfect.

Så klart blev jag mer medveten om alla näringstabeller o allt sånt. köpte efter nån månad en våg för att kontrollera det mesta.

Gick ner ca 2 kg i månaden. väldigt bra tänkte jag, en långsam och varaktig viktminskning! Jag tänkte att jag jag bara "behövde" gå ner 5 kg. då skulle jag vara jätte nöjd. Tänkte att det skulle bli spännande att se om det verkligen funkar! o visst gjorde det. Fast jag gick ner snabbare än vad programmet räknat ut.


...fortsättning följer


Jag
Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards