Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

Bearbetning pågår...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.


Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?


För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher, bars, och drinkar man fick smaka på. Jag var lite nyfiken såklart och plötsligt börjar en coach prata med mig o mamma och fråga om vi vill kolla vår kroppssammansättning osv på en speciell våg. Sjukt läskigt, SPECIELLT när mamma står och ser och hör allt som rör min vikt/kropp. Detta var ett stort steg hörni! Har ju ljugit om min vikt osv och hon har ju med haft problem som ni kanske vet... MEN nu, jag verkligen blottade mig! Svettigt värre och jag var riktigt nervös. MEN mamma gjorde ju detta test med, så det var ju lika för oss båda, kanske- Iaf gicks mammas resultat igenom först och då fick hon svart på vitt att hon väger för lite och har för låg fettprocent...osv.


Mest chockad vart jag ändå över mitt resultat, vilket jag självklart analyserade och är lite skeptisk till...visst, vikten stämde (eller jag lade på några hg pga av kläder) så resultaten kanske är tillförlitliga?

Tror det var antingen fett% eller fettvikt? (fick ej med papprena) den var ca 11 (%) !!! TRodde jag skulle ligga på 18- 23  kanske... vatten var ca 69 % och muskler ca 34 (kg?, %?) vilket var way more än jag trodde. har inte tränat på flera månader. Min metabola ålder var 12 år !!! galet...(berodde på låg fett) och kolesterol var 1, villket var minimalt! haha..bra. Hon sa: ät precis vad du vill, du behöver massa extra...Ja, helt klart en läskig upplevelse. mamma och jag pratade om detta länge sen.. vi skulle gå och äta där det endast serverades lasagne och veggoburgare. Jag tog lasagne (utmaning!) och mamma burgaren (vilken hon lämnade ca 2/3 av...så himla tråkigt EFTER ALLT vi pratat om och fått veta??) Detta var såklart en enorm besvikelse och ångesten över att jag ätit upp allt kom starkt. Kände mig så otroligt irriterad på mamma med men DET kunda jag inte säga...vill inte dra upp gammalt groll. Men, det förstörde en hle det av det vi nyss "delat"...skit att hon inte kunde ta lasagnen och äta som jag, allt! dessutom ville hon köpa oss varsin stor mjukglass bara en timme efter, hon var så klart hungrig och jag vågade inte säga att jag inte hade lust... 


Tänké på den här händelsen länge efter, speciellt med vågen...nu vet hon att jag ljugit, att jag inte är frisk...Anyway, vi ska få en rådgivning, där vill coachen veta allt om ens vanor o träffas ev. alla tre. Detta tar emot massor! Jag är ju sååå medveten om mina vanor och jag har problem med det psykiska, tankarna, rädslor. jag vet precis hur jag ska göra för att öka i vikt, rent kunskapsmässigt fattas det inte mkt...Det är ju det d'r med att släppa på kontrollen, våga mer! Jag känner mig som en riktig hycklare---" nä jag äter massor, regelbundet, har svårt att gå upp, tar inte upp näring...tror inte jag får i mig allt viktigt...ja, ni hör ju. visst stämmer detta till viss del, men jag vet ju EGENTLIGEN att det är lite för dåligt kanske. Får se hur jag gör. Föreslog att jag skickar ett mail med våra vanor så länge...


Det andra överväldigande hände på jobbet, både igår och idag...Verkligen så långt ifrån mat som man kan komma...men detta är ju så mkt värre. precis sådant som man vill blunda för och inte kan kontrollera..tar dock det i morgon. måste sova snart, upp innan tuppen imorgon...=(



 
 
camilla

camilla

25 maj 2011 08:09

Jo men det gör du :D

Oj men jösses de va inte stor fettprocent du hade :/ hur har tankarna gått kring detta efteråt? tycker de va superbra gjort av dig att äta lasagnen :)

Åå men de låter ju som du hade de kalas på festen :D bruakr du dricka alkohol när du festar? haha myys med lite flörtande också :) har du pratat med ngn efter det ?:D

Jag hade en superdagr igår verkligen, men idag verkar bli en sån där seeeg dag igen :/ bläää haha!

Kramar

http://resanupp.devote.se

bodyandsoul

25 maj 2011 22:23

Jag blev förvånad över fettprocenten...Trodde det var mer! tycker ju man är så slapp och har massor med överflöd. Det hade varit spännande att mäta sig för något år sedan, när jag tränade så mkt och var smalare men vägde lite mer! haha... vill definitivt tillbaka dit!

Jag dricker väldigt lite alkohol! tycker inte om det, och flytande kalorier är väldigt jobbiga...dessutom gillar jag inte att tappa kontrollen och hur jag blir med sprit i kroppen. Jag gav mitt nr till en trevlig kille (haha, han ville jag skulle följa med hem) Men han har ej ringt. lika skönt det!

jag har jobbat från 7-16 idag, fullt ös...men bättre idag!

Kramar=)

 
Twiggy ♪♫♫

Twiggy ♪♫♫

25 maj 2011 11:52

Har din mamma också problem fortfarande, det låter ju nästan så

Ge inte upp utan fortsätt kämpa♥

http://twiggyrosablingbling.blogg.se

bodyandsoul

25 maj 2011 22:17

Tack!

Ja, det kan man nog säga...fast ibland är hon mer avslappnad med mat och så...Men just i lördags var hon "tillbaka" i petandet...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 6 mars 2011 21:11

Börjar med att be om ursäkt för att jag är dålig på att uppdatera och framför allt svara på kommentarer.   Senaste 2-3 veckorna har väl varit sådär. Hade världens ångest lördag för 3 veckor sedan. Mår nästan alltid dåligt på helgerna, alltså med ...

Ovido - Quiz & Flashcards