Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

slapp vecka

Av bodyandsoul - 17 februari 2011 21:53

Veckan hittills har varit slapp och trevlig! Mycket bakande, ätit gott, pratat extra mkt med min/a kollegor, myst och haft det trevligt med barnen, samt nästan frusit ihjäl. haha. Grillning i bitande kyla med nordanvind var väl inte det bästa...men vi skulle följa schemat!   Och vet ni, jag åt en grillad korv med egenbakat bröd! ALltså korv...vet inte hur längesedan det var! (Bortsett från sojakorv, julkorv och någon korv m hög kötthalt..) Det kändes rätt coolt, då jag faktiskt oroat mig en del för denna j*la korv...men brödet var man ju tvungen att smaka o det kunde man ju inte göra utan korv? Det bästa är att min kollega sa att hon knappt klarade av att äta korv och kött m mycket fett osv...Det förvånade mig, då hon inte har ett dugg problem med att smaska eller kroppsnoja! (inte för att kött och korv hänger ihop med det senare, men ni fattar kanske?) Hon var i vilket fall "noga" med vilket kött hon kan stoppa i munnen=)


Har ätit något sött/fika varje dag faktiskt! stora grejer med, utan vidare ångest. Sällskapet gör mkt när jag ska inta dessa saker, och barnen är ju inte direkt såna som kommenterar vad man äter eller inte! Det är bara en liten flicka som kommterat min "smalhet". Jag skulle hjälpa henne på toa o då frågar hon mig plötsligt: Sandra, varför är du så smal?   ja, vad svarar man egentligen på det? Jag sa iaf någon i stil med att alla är olika och att mina föräldrar är små och smala...


Av någon anledning har jag tyärr känt mig ganska lättirriterad denna vecka...så tråkigt. Någon gång tog jag ut det på något av barnen...usch, inte kul. Men det kan ha att göra med att jag känt mig trött och haft för lite kontroll på maten? Och kylan då...den spelar verkligen in! Jag tror jag går åt snart om det inte kan bli lite varmare...


Just det, tog prover i tisdags! Mitt blodtryck var 90/50, så det hade gått ner lite...dock vägde jag 1 kg mernästan... har verkligen märkt  sedan början av året, att magen är större...konstig, lixom putande och med en liten valk, dessutom nästan totalt obefintliga muskler...Antar att det är mkt fett som samlats bland de inre organen...en anledning till till irritation, att alltid känna sig stor om magen, även på morgonen...jajaja. Fettet kommer väl att fördela sig jämnare med tiden. Dock måste jag erkänna att detta gör det svårare att äta glass och liknande, jag har väl läst för mkt om snabba kolhyfrater och bukfett...


Veckorna går så fort, och jag hade velat ha en sådan här "go" vecka till! Det är OK att jobba på loven också om det är så här=) jag gör något om dagarna, samtidigt som jag måste, har inget val, men det är inget betungande och jag känner en inre ro med detta. Det har varit givande och trevligt. Ja, det har varit trevligt att gå till jobbet varje dag, precis som det ska vara!


Imorgon är jag på förskolan hela dagen, det kommer bli stress och spänningar som vanligt, inte lika fritt osv, ingen fikapaus, inget småpratande, barnen och jag kommer vara på varandra hela dagen. (Haha, vet ni, idag bytte jag mitt livs första bajsblöja! det gick ju det med, men lite svårt var det allt...och äckligt, haha.) 


Nu blir det sängen, var uppe innan 6 idag...imorgon börjar jag 8,30, fint!

 
 
camilla

camilla

21 februari 2011 20:35

Hejsan :) hur är allt med dig? går du inågon behandling?
Kramar

http://resanupp.devote.se

 
camilla

camilla

25 februari 2011 08:30

Å vad kul jag har också läst din blogg ett tag, eller jag läste den flitigt för ca ett halvår sedan men sen fösvann adressen och jag hittade inte din blogg igen men nu blev jag så glad när jag fann den igen hihi :)

Okey men hur tycker du att de fungerar att prata med psykolog? Ta emot all den hjälp du kan få, du måste prioritera dig själv :) Hur länge har du haft din äs? har du långt kvar till frisk vikt?

Vart jobbar du någonstans? :)

Nää jag är faktiskt väldigt pigg, självklart e jag trött i kroppen eller jag känner ju att jag inte orkar så mkt men de e väl för att alla muskler försvunnit liksom men annars e jag väldigt pigg och klar i huvudet och är aldrig yr :) är du det ofta?
Usch det är så jobbigt när proverna inte är bra :/ vad har din läkare sagt om det?

Kramar, ha en fin fredag :D

http://resanupp.devote.se

 
camilla

camilla

27 februari 2011 08:00

Åå vilken toppenlördag du verkar fått :D åå absolut klart man ska unna sig en massvis på lördagar (och alla andra dagar med haha). Själv äter jag alltid en massa godis på lördagar, blir som ett litet avbrott från den vanliga rutinen liksom :P

Idag ska ag träffa en kompis på eftermiddagen men innan dess blir det att kolla på skidåkning tror jag :D har du några planer för dagen??

Vad blev de för film igår?vad gillar du melodifestivalen? :)

Kramis

http://resanupp.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards