Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

update!

Av bodyandsoul - 8 februari 2011 21:55

Jag är dålig på att uppdatera här...har inte "orkat" skriva ner mina tankar.

Men om man skulle starta på ny kula nu då iomed det nya året!?


Året har väl egentligen inte startat så bra som jag hade hoppats på..tyvärr en besvikelse om jag ser till mitt mående, främst fysiskt faktiskt.


Hösten var jobbig, både fysiskt och psykiskt, med stress, jobbig på arbetet, dålig ork och knappt någon fritid... ingen glädje i det jag gjorde, utan blev bara måsten, längtade hem och till helgerna varje dag i princip.


Går hos en psykokog, som jag nog skrivit förut?

Kanske var detta en anledning till att jag inte skrivit här?


I alla fall: har varit mkt hemma från nya jobbet pga sjukdom, ganska seg och långvarig sådan. Var hemma hela första veckan...sedan jobbade jag halvsjuk/förkyld ca 2.5 v och sedan gick det inte längre utan fick hög feber i torsdags igen! Körde på förkyld och trött tills jag inte skulle orka mer eller bli sjuk nästa gång tänkte jag... I höstas önskade jag många gånger att jag bara skulle bli sjuk för att få ligga hemma o glömma allt jobbigt för en stund. DÅ hade jag inte tyckt det var hälften så jobbigt som jag tyckte det var att vara hemma nu!

Men bara för att jag trivs bra på det nya jobbet (ok, inte riktigt till en början, en del nehativa tankar fanns...) så kan jag inte orka jobba och vara frisk...

Men peppar peppar, nu måste det vända!


Maten och äs då? Tankarna blir såklart mkt värre då jag ligger hemma sjuk och känner mig som en slapp deg...Har dock försökt äta på så mkt ångesten tillåtit mig o faktiskt en del till=) Men FAN vad svårt det ska vara! Tycker jag växter (vilket jag iofs ska...) men jag vill kunna träna samtidigt! Använda musklerna så de kan växa och bli starkare...Har läst en hel del bloggar och artiklar som handlar om äs, mat, träning. Både sådana som inspirerar och tyvärr en del som inte är så bra för mina tankar kanske. Känns som att jag haft massor med kompisar hos mig när jag varit hemma, bara för att jag läst så mkt! Men vad ska man göra...Vill så gärna ta del av andras liv när jag inte kan leva mitt egna utan bara ligga hemma och vara orkeslös. Det är deprimerande kan jag lova! Tyvärr...Visst, lite skönt kan det ju vara att bara slappa o sova, äta gott o glo på någon film. Men inte när man efter flera dagar inte har något annat val!


Denna vecka vill jag lyckas med att äta en del glass eller/och fika/bakelse utan att kompensera (eller i värsta fall spy)... VILL VILL VILL.


SKulle bjudit på fika på jobbet igår, men var ju sjuk, så jag ska nog spontanbaka en morotskaka m massa glassyr imorgon istället o ta med på torsdag (imorgon är det friluftsdag hela dagen,....) JAG är sjukt sugen och har varit i flera veckor på just saftig, kryddig morotskaka...mmm.

Det jobbiga med att ha äs-tankar när man är sjuk är att de inte tillåter en att äta typ bara glass eller något annat "laddat", men det enda JAG vill äta är just det där och försöker övertala äs om att det ÄR ok när man är sjuk...men nej då...inga för stora utsvävningar då man inte rör sig...  Det är nästan så att man kan bli galen...usch.

Det fina med att vara sjuk dock är att man uppskattar varje dag man kan ta sig till jobbet sen och göra alla sina vardagsbestyr, kanske hinna träffa någon eller ta en promenad... Bara nu min ork kommer tillbaka så jag kan känna den där vardagsglädjen...Då uppskattar jag helgen desto mer sen! (om jag inte blir sjuk då som vanligt, detta år)


Nej, nu blir det sängen. Tittar in här imorgon igen hoppas jag! Ni med va??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards