Alla inlägg under mars 2011

Av bodyandsoul - 6 mars 2011 21:11

Börjar med att be om ursäkt för att jag är dålig på att uppdatera och framför allt svara på kommentarer.


Senaste 2-3 veckorna har väl varit sådär. Hade världens ångest lördag för 3 veckor sedan. Mår nästan alltid dåligt på helgerna, alltså med förkylning, yrsel, huvudvärk, trötthet...och har varit så less på detta fenomen. Den lördagseftermiddagen och kvällen gav jag in för en stooor hätsattack..så illa. Men jag orkade verkligen inte bry mig eller ventilera på annat sätt. Blev bara så less på att alltid ha kontroll, må dåligt och inte vilja göra något. Får åtminstone en lite kick och jag flyr in i min värld, jag gör det jag "är bra på"...Kroppen mådde iaf SKIT efter ca 3 timmars ätande och kräkande i omgångar. skämdes så inför mig själv...Det var inte meningen att det skulle bli så... Den kvällen grät jag ordentligt med. Längesedan och det är ingenting jag "tillåter" mig göra ofta! Men jag kände sådan förtvivlan och paniken var inte långt borta. Ångest och hjärtklappning, svettningar, tårar och andnöd präglade kvällen. MEN, jag åt riktig mat, verkligen tvingade i mig. Mådde både illa och hade svårt att svälja men det är det enda som lugnar kroppen lite efter ett sådant hetstillfälle...

Två dagar efteråt kändes det jättekonstigt i kroppen och en vecka efter blev jag sjuk igen. Fick dessutom torka spyor på jobbet...fy. Hur kan jag vilja spy självmant? Blev såklart jättenojjig över att bli magsjuk! Då hade jag nog gått ner något kg. De andra perioderna då jag varit sjuk har jag ätit massor. Trots dålig matlust. Nej, peppar peppar, magsjukan får hålla sig borta.


I fredags började jag känna mig förkyld och hängig igen. Jag blir såååå less! Det tar så mkt på mina få krafter. Sedan har jag ofta oturen att få feber och ett kraftigt värkande huvud som ju gör att jag inte kan jobba. Jag fick inte någon stor månadslön förra månaden kan jag säga!


Det Blir en hel del utmaningar på jobbet! Det spontan bakas och fikas en hel del. jag känner mig relativt normal och med i gemenskapen när man kan fika och njuta (liiiite) tillsammans. Men visst, det är fortfarande småjobbigt. Jag räknar dessutom alltid med de kalorierna i min "budget", tråkigt nog. Det är alltså svårt att äta utöver. Dessutom sitter en del tankar kvar om att "de kalorierna sätter sig" direkt på mage, rumpa och lår. 

Hoppas inte det är så-


Jag tog ju prover för några veckor sedan och nu i veckan får jag ÄNTLIGEN träffa läkaren. Jag har under ca 9 månader aldrig ens träffat människan! Har bara pratat på telefon någon gång. SJukt eller vad??!

Men nu så! Är nervös och spänd på vad som sägs. Enligt min psykolog kommer han nog att vilja att jag börjar med antidepp och kanske ND...! Usch, vill inte äta medicin. Nu har jag köpt massa kosttillskott som jag hellre äter...faktiskt.


Jobbet tar en del kraft och inför de timmar jag är på förskolan känner jag endast stress och lite obehag. Jag passar helt enkelt inte för det jobbet. Dessutom är det så spännt mellan mig och två av kollegorna där...Annars fungerar det bra!

Hade mitt första lönesamtal i veckan! SCARY! Var yr som bara den och kände att jag missade att säga en massa. Dock hann jag få fram att min hälsa inte varit den bästa och att jag ska få prata med en läkare om hur jag ska gör ifråga om en liten sjukskrivning kanske... Detta är såååå jobbigt att tänka på och prata om! samtidigt som en liten del av mig skulle känna sig lättad och kanske skulle min energi och min kropp komma igen sig lite? Känns som att jag kör på på veckorna hela tiden medan kvällar och helger verkligen blir lidande och jag är som en zombie som inte har lust eller ork till något. Det suger.


Om 1 ½ vecka blir jag 25! Det känns med scary! Otroligt nog är det studiedag den dagen och vi ska göra massa kul med fritidsbarmen , äta pizza och bowla bla!(ända nackdelen är att jag börjar kl 7 på förskolan den dagen...) Får se hur jag klarar det! Men längtar. Sedan blir det firande på kvällen. ska unna mig någonting riktigt gott. Kanske sushi och ev B&J! Eller annan lyxglass. Ska ju komma nya lyxglassar från SIA; ME LIKE!!

Helgen därefter blir det nog restaurangbesök med familjen samt tårta eller så hemma hos mig=) DESSUTOM har jag o mina kompisar beställt en 25-års resa! till sommaren. Ska bli helt lovely och det sätter verkligen prov på mig (eller äs, framför allt) Det ska bli den bästa sommaren någonsin! haha.



Galet vad jag kan skriva mycket och byta ämne hejvilt, men jag antar att det blir så när man inte "orkar" uppdatera så ofta! Jag läser mest andra bloggar. det är skönt att kunna känna lite samhöriget och "trygghet" i att läsa om personer jag eg inte känner, eller har träffat, Men det känns ändå så! Härligt!


Nu blir det snart sängen, hoppas kunna arbeta imorgon. Vill verkligen!


GOd natt!

Ovido - Quiz & Flashcards