Direktlänk till inlägg 29 augusti 2010

Dålig helg

Av bodyandsoul - 29 augusti 2010 20:45

Igår var jag bjuden på inflyttningsfest. Mådde så där efter fredagens "händelser" och kände egentligen inte för att gå, men jag lämnar så ofta återbud! Dock visste jag att jag inte tänkte följa med ut. Det var verligen svinkallt igår!

Kvällen började bra, vi hade trevligt, åt goda krämiga pastasallader och pratade. En kompis som jag inte träffat eller pratat med på jättelänge frågade hur det är nu o så, allmänt antar jag. Sa att det är bra men att jag är trött pga av jobbet o att jag ibland kan känna mig lite ensam eller så. Syftade ju lite på fredagen...Hon frågade rakt ut om jag kräks fortfarande! Eh, ursäkta, men det kan hon ju inte fråga så där! Jag sa att nej (LJUG!) det gär jag inte men ibland kan det va på gränsen.. varför jag skulle säga detta fattar jag inte! SÅ onödigt...

Vi pratar iaf lite mer o går ut i köket för att fylla på glasen. Hon säger helt apropå ingeting att " du var ¨så mycket finare när vi gick i gymnasiet!" Tack för den! HOn tycker att jag är ful...Sedan fortsatte hon att säga att jag inte har några höfter o att hon tycker att det räcker nu, att jag borde släppa det...o massa annat om att jag borde släppa mitt ex? Jag blev lite sur på henne men vi pratade inte så mkt mer om det..

 Senare när vi skulle åka till stan var jag snabb ut o hon kom lite efter och tog tag i mig o sa " sluta med detta nu, ring till Halmstad om du har minsta tankar, du måste prata! Du svälter ju dig själv!"

Fy fan vad jag tände till på det där sista! harinte varit så arg på länge, sårad blev jag med, som fan! Jag skrek åt henne att hon inte vet vad hon snackar om, hur mkt jag kämnpar, hon vetinte ett skit! lipade gjorde jag med. BLev så himla upprörd. "FÖrst säger du att jag är ful, sen säger du att jag svälter mig själv!?" " Ser det ut så eller"?? hon har ju ingen som helst fakta! Fy sjutton vad taskigt. Och det fick hon höra med. " Men du har ju gått ner massor sen gymnasiet! men hallå...jag var ju för sjutton smalare och såg sjuk ut när jag bodde i Halmstad. Nu är det ju sååååå mkt bättre! Helt sjukt att hon slängde ur sig detta och höll på! Hon sa att hon var så orolig för mig o att hon mår dåligt när hennes kompisar mår dåligt, men det gör jag inte! Alla har väl dåliga dar-

Hon sänkte mig och fick mig att tvivla på mitt förstånd! "vill att du ska bli frisk, men det kan du inte bli om inte du verkligen vill..." sa hon. Hon sa även att hon tyckte att jag inte behövde va så smal, men gud, jag är inte SÅ smal! avundsjuka? Jag försökte förklara att det minsann inte handlar om att vara smal hela tiden, men kunde lixom inte få fram nåt vettigt! Nämnde inte att kontrollbehovet och känslorna är det värsta...inte heller hur jag verkligen försöker äta för mkt, ångesten och tankarna...hon fattar inte. tror bara det är estetiskt, men jag vill fan inte se ut som en 12åring i kroppen, vem vill det? SA något i stil med att jag inte vill känna mig attraktiv, attrehera någon eller få någon uppmärksamhet. jag vet inte vem jag är eller vem jag var. hon sa att hon ville ha tillbaka den gamla mig,att jag var roligare o finare då...fy vad det inte muntrade upp mig! ÅH...jag var så besviken igår kväll o tankarna snurrade ju ännu mer. Vi bråkade, och jag är inte en sån som bråkar, men när jag känner mig så kränkt och anklagad då tänder jag fan till. BLev chockad över hur upprörd jag blev och att jag faktiskt kunde försvara mig o skrika på henne...Men det hade bubblat under ytan sedan hon indirekt sa att jag är ful nu... Kommer definitivt bli svårare att släppa en del tankar när man hör sånt här. men vi ska prata imån o hon har bett om ursäkt på sms...


Jag kunde knappt somva inatt och i eftermiddags kände jag att halsen började svullna o tröttheten kom över mig, ont i huvudet o allmän sjukkänsla...smått illamående..FAN; detta är självförvållat, åh vad jag hatar mig själv för i fredags...Jag har förstört denna dag och kanske några jobbdagar. JAG FÅR INTE VA SJUK! jag dör då... Tror dock att jag varit på gränser några veckor...men kände mig bättre förra...sen utsätter jag mig för risker...kyler ner mig, sover dåligt, förkylda barn, trotsar trötthet och stirrar upp mig, ut o gå skulle jag med en kompis, fast jag inte kände mig bra! väl hemma mådde jag skit, orkade knappt laga mat o kände mig illamående. (Men lagade så klart smarrig mat ändå!)


Har ätit alldeles för mkt idag och kaloririkt, men det är det jag ska så jag borde va nöjd...dock känner jag mig så svullen o äcklig...ska ta en dusch o sedan försöka sova lite tidigare, hoppas jag känner mig bättre imån. MÅSTE till jobbet. Fan om jag förstör mitt liv igen. Destrulktiva handligar o tankar får inte ta över! Jag mådde bra större delen av förra veckan, varför kan jag inte bara hantera känslor, press o stress på ett normalt sätt?? Varför kan jag inte bara få må bra och göra någon nytta, känna mening??


DET är inte värt den lilla kick som hätsätningar ger. Att spy förstör allt, jag blir ju fysiskt sjuk o klen av det! Var yr hela dagen igår...Så jävla ovärt...

Ska försöka att inte tänka för mkt på det hon sa igår, hon var ju ändå lite påverkad o är inte direkt känd för att vara smidig...


Skönt att skriva av sig, orkade inte det igår.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards