Direktlänk till inlägg 25 maj 2011

Bättre dag på jobbet!

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt.


Dock en liten seger idag matmässigt; det var tårta vi morgonrasten och jag hade med eget mellanmål iform av proteinmuffins och var inte beredd på tårta! Hade i måndags efter fikat bestämt mig för att "vara duktig" och inte äta massa onyttigt och socker...Men, det är svårt att tacka nej när någon bjuder och nästan alla äter och mmmar! haha..Jag "behöver" ju detta med! dock har jag alltid haft svårt att fika innan lunch, det passar sååå mkt bättre på eftermiddagarna för mig. Mår alltid illa om jag äter sötsaker sådär...men men..det finns väl en viss njutning med. Men är relativt stolt.  En annan sak jag är stolt och nöjd med är att jag faktiskt konfronterade en av konflikterna som uppkommit mellan mig och min närmsta kollega idag. En liten sten föll åminstone. Gick hem med ett leende idag istället för med tårar i ögonen som igår och i måndags (givetvis lät jag dem komma när jag satt i bilen, ingen får se )


Har eran dag varit bra?

 
 
camilla

camilla

27 maj 2011 08:00

Låter som du haft det bra :D

ÅÅ tack :D ja de känns fantastiskt verkligen :D ja så känner jag med, att få jobba skulle verkligen vara roligt, älskar att känna mig behövd :D
Tack för att du tror på mig :D

Har du några planer för helgen?
Många kramar, du är grym

http://resanupp.devote.se

bodyandsoul

28 maj 2011 16:17

Tack=)
Jag ska iväg till en utekonsert här i trakterna om några timmar. snart kommer en kompis hit och vi ska fixa mat och så innan vi tar bussen. Det negativa är vädret!! kallt och blåsigt och antagligen kommer det börja regna=( men peppar peppar...har ont i hucudet med men det kanske går att lösa med en tablett. Imorgon ska jag och mamma fira morsdag hos mormor=) blir mys med mat och fika.
(Idag har jag ätit choklad efter varje mål, tom frukosten! heja...haha, det är ju lördag och det känns lättare att dela upp det lite)
Hur ser dina planer ut?

Ha det så gött!
Kram

 
Victoria

Victoria

2 juni 2011 14:42

Sv: Ja, det har du rätt i! :D

Detsamma! :)

http://frukostera.blogg.se

 
camilla

camilla

2 juni 2011 18:55

Haha ja de e lite udda kanske men jag e alltid sugen på ngt direkt när jag vaknar men de e aldrig söta saker jag vill ha då o då fungerar champinjoner o vitkål utmärkt, jag älskar det :D har du ngt sånt där konstigt du äter ?:P

ojoj haha då va vi uppe samtidigt nästan:P sjunger du mkt? :)
ÅÅ vad skönt att du kände att fikan gick bra och du ska absolut inte ha ångest för kärleksmumsen. Den var ju god eller hur? det var kanonbra av dig att du tog den, om du inte hade tagit den då hade du kunnat ångra dig :)
Här har de vart fint väder på eftermiddagen :D
Har haft kanon idag, nu ska jag duscha efter massagen :D
Vad har du gjrot mer idag?:)
Kramar

http://resanupp.devote.se

bodyandsoul

9 juni 2011 23:18

ja du, jag gillar verkligen kombinationen stekt ägg, skinka, sallad och majonäs på mackan=) mkt pålägg ska det va!

jordnötssmör och varm banan i gröten? nej det är nog inte så konstigt..hehe. Men jag kan äta mkt olika blandningar och hitta på kombinationer som jag blir kär i men som många är skeptiska till, haha.
Älskar ricotta ost med mango(nektarin), kokosflingor och sötmandel med kanel.
just nu är jag helt beroende av rostade, saltade pumpafrön (såna med vitt skal på..) helt sjukt goda att sitta och pilla med på kvällarna, efter allt annat gott. kan sitta nästan en timme med såna...

Det dumma med den där kärleksmumsen är att jag alltid blir besviken, de är inte speciellt goda tyvärr, tog mest för att kompisen tog och för att "visa" att jag kan fika...tyvärr. mkt godare med riktigt choklad. Därför ångrade jag att jag TOG den, då kunde jag inte tillåta mig äta lika mkt sött sen...även om jag fick ett sjukt sug efter allt sött efter em melliset sen! var nära hets faktiskt, men jag hejdade mig en aning och behöll det!

Hade iaf en mkt skön och njutningsfull helg, sol, slappande, och massa gott att äta. bla emassa glass, och en trerätters på nationaldagen=)

Jag sjöng mkt innan sjukdomen och har inte riktigt hittat tillbaka tyvärr, men hoppas jag gör det någon gång...sjunger du?

kramar=)

 
deniiise :)

deniiise :)

8 juni 2011 19:20

Nej precis håller med dig. Klart jag inser att jag är sjukare än "vanliga" människor. Jag har ju en diagnos utav en anledning lixom. Men jag vet inte hur jag ska få bort den och som sagt är jag lycklig, vet inte om det är värt att lägga energi på då?

Kram <3

http://www.flikkand.blogg.se

bodyandsoul

9 juni 2011 23:00

Jag har ju med diagnosen, men det känns inte som jag, längre...som du säger så funkar ju vardagen jättebra och man kan ha kul trots att vissa tankar finns där eller kommer när man blir ensam sen...De flesta behandlare och läkare anser ju att man är frisk om man når ett visst bmi och inte har det där kompenasationsbeteendet...Men det är ju sååå mkt mer och djupare än så. Det handlar oftast inte så mkt om maten när man kommit så långt som jag antar att vi gjort..Det är det andra jah känner jag vill ha mer hjälp med för att förstå varför jag måste ha kontroll på maten och vissa matrelaterade situationer. Jag och min terapeut pratar mkt om hur olika relationer påverkar mitt humör och matsituationer. Jag har förstått att för min del hänger det ihop en hel del! Hon håller dessutom med mig i att huvudsaken är att man mår bra (på riktigt, kroppsligt och själsligt..)Det är så skönt att höra och att hon kan se en förändring i mina tankar och beteenden! Hoppas du får den hjälp du förtjänar och inte bara massa mått i siffror, matdagböcker och mat/ångestprat...Vet inte själv om det är värt att i läkarnas ögon "bli av med" diagnosen. Skit samma, så länge man mår bra på riktigt (o blodprover visar bra..=)

Gah, långt svar, men hoppas det gjorde någon nytta=)
Kram=)

 
Jessica

Jessica

8 juni 2011 21:34

Vad skönt att det gick bättre på jobbet sen :)

http://jessi91.spotlife.se

 
Emma

Emma

18 juli 2011 23:33

herregud vad du gör mig imponerad! jag kommer göra som du! jag sjka testa och lämna det sjuka hemma.. jag ska fan äta det jag vill och det jag tycker ärr gott. vilket vad godast då? jag är så sugen på att testa massa fisk, skaldjur,mosaka tpl jag inte annars hade jag gjort det.. sedan vill jag testa stufffed tomatoes... du ska vara stolt över din insatts, otrloligt starkt och du du klarar det på ehmmaplan med:) Kram

http://www.ammina.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Av bodyandsoul - 6 mars 2011 21:11

Börjar med att be om ursäkt för att jag är dålig på att uppdatera och framför allt svara på kommentarer.   Senaste 2-3 veckorna har väl varit sådär. Hade världens ångest lördag för 3 veckor sedan. Mår nästan alltid dåligt på helgerna, alltså med ...

Ovido - Quiz & Flashcards