Direktlänk till inlägg 27 maj 2008

Ny blogg

Av bodyandsoul - 27 maj 2008 00:23

Jag väljer att vara helt anonym här eftersom att ongen förutom jag själv vet hur det egentligen ligger till.

Jag har en nära vän som vet hälften kanske...


Jag är iaf en tjej på 22 år som studerar och bor i en studentlgh. Men det är inte viktigt...Det jag främst tänker skriva om här i bloggen är om min kropp och själ helt enkelt. Jag anar att jag har en ätstörning, eller början till en ätstörning, UNS (utan närmare specifikation).

Jag har under hösten utvecklat ett nytt förhållande till mat. Jag har inte varit nöjd med min tillvaro på länge och främst sitter det i att jag känner mig ful, misslyckad, äcklig, dum bla. har länge varit missnöjd med min kropp o stört mig på vissa saker. Fixering. Men det var inte förrän i sommras/höstas som jag hade problem med mitt sötsug och snackbehov. Jag har alltid käkat mkt godis o sötsaker, men nu ville jag ju förändra mitt utseende, gå ner lite i vikt, så jag kunde bli nöjd med EN del av kroppen.


Jag kom på en bra genväg (för träningen på SATS gav inga resultat enligt mig) jag kunde ju proppa i mig vad jag ville utan att gå upp! Den enkla lösningen att sticka fingrarna i halsen och få ur mig skiten igen. perfekt.


Jag bakade mina favorit kakor och åt massor, choklad, nötter, godis och såklart glass. mmm. bara att proppa in tills man mår illa o sen spy.

Detta gjorde jag några ggr i veckan.

Efter ett tag kände jag att det inte höll, att jag borde avstå det. avstå frestelsena till att börja med.

Min kompis hade Hälsovakten som jag fick av henne. Kanon! nu kan jag skriva upp allt jag äter och programmet räknar kalorier åt mig. Perfect.

Så klart blev jag mer medveten om alla näringstabeller o allt sånt. köpte efter nån månad en våg för att kontrollera det mesta.

Gick ner ca 2 kg i månaden. väldigt bra tänkte jag, en långsam och varaktig viktminskning! Jag tänkte att jag jag bara "behövde" gå ner 5 kg. då skulle jag vara jätte nöjd. Tänkte att det skulle bli spännande att se om det verkligen funkar! o visst gjorde det. Fast jag gick ner snabbare än vad programmet räknat ut.


...fortsättning följer


Jag
 
 
Anna*

Anna*

27 maj 2008 03:09

Det är inte lätt med relationen till mat och ätande. Vi behöver hitta sätt att leva sunt och nyttigt ändå må bra på alla sätt. Har själv kämpat med mat sedan tonåren. Suck!

http://dagensbibelord.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards