Direktlänk till inlägg 9 januari 2009

jullov på bloggfronten!

Av bodyandsoul - 9 januari 2009 21:48

Nu var det verkligen längesedan jag uppdaterade här. Hoppas några läsare finns kvar? Jag lever i alla fall! (nästan=) ne, skämt å sido. Jag bodde hemma över julen, och det blev ju en del ångestladdade situationer som jag väntat. Dessutom blev jag sjuk (feber, huvudvärk, lite känning i halsen) den 26:de och jag är fortfarande inte kry! Detta är så jobbigt. dock har jag själv förvärrat det. När jag kom till lägenheten igen hade jag sjukt hetsätningssug! (4 ggr blev det på några dagar bara) INTE bra. febern o huvudvärken blev ju värre. Jag vet att dessa episoder berodde på att jag "tvingats" äta sötsaker, kakor osv hemma o hos släkt. Det värsta med att jag äter det är ju att jag då minskar på maten för att kompensera. detta är inte så idealt, jag vet! men nu när jag kommit tillbaka på banan här med maten, har jag lyckats äta för ca 1500-1600 kcal om dagen! Idag för över 1800! Det är sjukt mkt. och jag är så otroligt mätt. åt i över en timme nu ikväll, och behöll det!  (tänkte fortsätta för att jag kände mig så fet)Trots att jag känner mig sprickfärdig. Hinner ju sjutton inte bli hungrig mellan målen. äter hela tiden (äter ju ganska sakta och ganska mkt) dessutom rör jag mig inget nu när jag inte mår så bra. är sjukt yr med ju.


Min matdag idag:

frukost: american pankakes med bär och ett litet äpple efteråt (ca 9.40-10)

Lunch: Quornburgare med guacamole (½avocado), majs, tacosås(1/3 burk, ugnsstekt potatis (2 st), fetaost i olja, 1 morot, plommon + kaffe och ½ proteinbar =mätt! (ca 13.30- 14.10)

mellis: 1 dl yoghurt, ½ banan, lite musli + linfrö, kaffe, STOR apelsin ½ proteinbar (ca 17.00-17.30)

Middag: spagetti med kycklingfärs i ädelostsås (ca 100 g färs, ½ dl matgrädde + osten) ärtor + majs. + popcorn, sesamkaka, 2 stora plommon, ½ äpple

 + massor med läkerol!  (ca 19.45- 20.50)


Ser jäkligt bra ut enligt mig själv! Många äter nog inte så här mkt. (ok, de äter kanske mer kaloririkt...många äter ju bra frukost o middag för sjutton, då skulle jag definitivt hetsäta!)

Vad säger ni? kommer jag gå upp nåt i vikt på 2 veckor?


Jag har börjat bli så träningssugen! Åh, jag vill att det ska vara som förut då jag orkade träna tuffa pass, styrketräna, springa, svettas bränna och kämpa. Känslan är så otroligt skön! Är så rädd för att jag nu är en total slappis, ett smygfetto, som inte orkar nåt! Vill så mkt, men mitt huvud (just nu) snurrar och gör ont, dessutom orkar inte mina muskler för länge...buhu och jag som trivs relativt bra med denna storleken på kroppen. slapp är jag, det kan jag säga. usch. sitter ju bara på baken här i soffan, så det är inte så konstigt att den är platt med! Nä, jag ska kämpa för sköna muskler så fort det går. upp lite i vikt, sedan är det bara att köra!



Resonerar som så att jag skulle ju kunna gå ner igen om jag nu känner mig FÖR obekväm, det är bara det att det tar lite tid, för äta kalorisnålt kan jag ju. (om jag slipper äta mammas feta mat...)

Jag vill bli stark, se stark ut och orka. om jag äter så "bra" som jag gör nu, så borde jag väl få mer energi med när kroppen läkt lite mer?? jag hoppas!!


ah, skönt att få ur mig lite här (istället för i toan...nej, skämt igen. så får jag inte tänka!)


ska kanske light träna lite här nu, ca 20 min med lite styrka och stretch. måste få ner maten lite känner jag (Musklerna måste få arbete lite med=) Ha en bra helg, ni läsare som finns kvar. Det skulle vara roligt med kommentarer om maten och vad ni tycker!

 
 
Ingen bild

LKT

11 januari 2009 08:10

Hej.
Jag tycker att det verkar som om du äter mycket bra nu!!! Det glädjer mig och jag håller tummarna för att du ska gå upp lite och orka lite mer. Hoppas att huvudvärken och yrseln ger sig lite oxå när kroppen får mat.

Som jag har sagt innan - försök att vara glad för det du klarar och försök att inte förbanna dig själv när det inte går så bra. Det tar tid att bli frisk ju. Men du kämpar på så duktigt.
Massor med kramar L

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards