Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Utmanad! (x2)

Av bodyandsoul - 28 januari 2010 14:24

Jag har blivit sjuk! Mådde dåligt igår men gick till jobbet i allafall och höll nästan på att svimma i skolan, läskigt! Men var tvungen att gå för vi skulle ha en utbildning på eftermiddagen. Den var verkligen bra och givande och det jobbiga vara att chefen bjöd på semlor! Klarade ju inte av att äta någon förra året på villan och nu hann jag verkligen inte förbereda mig! (och tur var väl det kanske) panik så klart då de var fullstora med mkt fyllning. Jag hade tänkt äta en i år, men en mindre i så fall och när jag skulle varit sugen...aja först sa min kollega att "detta" behöver jag ju inte (hon vill gå ner) och jag sa direkt att vi kunde dela då jag inte var hungrig, men precis när jag tagit kaffe sa hon att hon nog vill ha en hel iaf...Alla tog ju och chefen bjöd och det fanns inga alternativ. Hjärtat slog fort och jag var nog stirrig, men när jag satt tänderna i locket tillsammans med lite grädde tänkte jag bara att jag får passa på att njuta så gott det går! Dock har jag lite svårt att fokusera på samtal då jag fokuserar så mkt på det framför mig...Men det gick nog bättre än väntat, det var sån god atmosfär! Men redan efter halva semla kände jag mig illamående och paniken steg. Kan ju inte lämna tänkte jag, men man vill ju inte sitta spyfärdig heller! Såg då att andra vid bordet hade skrapat av en del av fyllningen så jag gjorde samma sak. lämnade en lite bit och lite fyllning till slut. Huh. Det värsta var nog ändå att jag inte kunde motionera på hela dagen pga sjukdomen...fan! Men jag dog inte iaf...Ska tillägga att jag till lunch ätit värsta fettiga spagett med köttfärssås (mammas) så därför tog det emot extra med illamående tror jag! Att sånt kan göra en att känna sig sååå äcklig och ofräsch? tung och fet i kroppen? sjukt.


Iaf så har jag även blivit utmanad av hedvig!


Jag ska berätta 7 st sanningar om mig själv:

1. Jag handlar jeans på H&M barn (vissa är faktiskt snygga)
2. Jag rökte en period på högstadiet
3. Under de senaste två åren har jag tänkt på sex kanske 3-5 gånger!
4. Jag äter ca 1 ask läkerol/dag och har minst fem olika sorter hemma... 
5. Detta (på skolan) är mitt första riktiga arbete
6. Om jag ska iväg/jobba kan jag inte bryta mina morgonrutiner (sminkning, kläder, mat sen tänderna, håret och toabesök) och frukosten består då alltid av gröt och ägg + ev. liten frukt.
7. Jag gillar inte att ha utläppt hår. Det ligger aldrig som jag vill, är ivägen och då spänner jag axlarna! (borde skaffa mig en frisyr, haha)

 
 
Sara

Sara

28 januari 2010 19:42

Ojoj, du är fan grym.. Förstår inte hur du vågar dig på såna saker, ta mig inte fel! Jag tycker du är häftig..
Vad kul att du trivs så bra på jobbet och att du tycker att det är så skoj :) Glädjer mig att läsa..
Hoppas du snart blir frisk från förkylningen lr vad det kan tänkas vara? Så du kan jobba med full kraft igen!
Kramar

http://www.anorexiia.devote.se

 
Hedvig

Hedvig

28 januari 2010 20:38

Hur känns det nu då, med semlan? :O verkligen en utmaning ju!

Tycker jag med, så mycket bättre än att svälta ner sig med lite frukt som förut, argh!
PUSS

http://myhealth.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards