Alla inlägg den 12 januari 2010

Av bodyandsoul - 12 januari 2010 21:00

I Helgen har jag verkligen funnit ny och positiv energi! Det började i fredags när jag och mamma var på stan och åt kinabuffé. Jag träffade några kompisar och fyndade en del! I lördags träffade jag min gamla bästis som nu med är färdig lärare. Vi åt supermumsig sushi (åt det i tisdags med, haha, fick med mig pappa;) o satt och pratade i över 3 timmar. Sedan hade jag huset för mig själv någon timme o tog mig lite extra gott. Otroligt att jag faktiskt kan njuta mer på egen hand, framför nåt bra på tv:n än om jag ska fika med föräldrarna. Det blev ingen hets heller, vilket jag ofta är orolig för när jag är själv så och ska "unna" mig... BRA. Dagarna innan hade varit för bra för det tror jag=) sedan lagade jag en mycket god middag och mina föräldrar drack vin och det var bra stämning. dock satt brorsan framför hockeyn, men men, han gör som han vill som sagt. Sedan åkte jag till en killkompis för film och lite prat.

Söndagen var minst lika trevlig då jag träffade en "kursare" för lunch/fika i stan! mkt trevligt som sagt, kvällen spenderades med träning och lite mys. Mycket utmaningar i form av mat ute tre dagar i streck, duktig som jag är (!) tog jag trots detta inte bort så mkt från melliset/fikat då jag kom hem.

Det var så otroligt skönt att kunna åka iväg och komma hemifrån några dagar! Det gjorde mycket! Träffa folk, prata en massa och utbyta lite upplevelser osv.


I måndags började jag jobba (vikarierade i stan) och idag hade jag min första dag på "nya" jobbet=) 25% Matte i klass 1. Fick ett varmt välkomnande och det är så kul att vara på skolan igen. Trivs bra med alla. Lovely. Fick en kram av min goa kollega i ettan=) hon är härlig, o tycker att det är såååå kul och underbart att jag tagit detta jobb, hon vill ha mig där alltid, och dela på arbetet i klassen säger hon=) Det värmer att höra! Då han vi inte ens jobbat ihop innan. Jag ska även ha sex stycken ansvarsbarn, som jag har utv.samal med bla. Sedan ska jag vara med på föräldramötet och presentera matten!! Hjälp, färäldrarkontakten är lite läskig...men det ska nog gå bra. Jag tar en dag i taget.


Det jobbiga idag var att jag ställde mig på vågen o hade gått upp endel sedan i tors el fredags...känner mig så otroligt svullen o har varit nästan konstant mätt hela helgen, läskigt! Nu skulle folk kunna tro att jag är i 7e månaden eller så...

En timme efter middagen (vilken förbereddes och intogs ensam=mer mat och mer kontroll...) drack jag en stooor fruktsmoothie med prottepulver samt åt en bit kokosnöt och salta macadamianötter, ganska många...på detta läkerol...gisses så utspänd magen är och jag hatar att jag ska trycka i mig så mkt bara en timme innan läggdags...fy! Är antagligen inte för mkt, men varför kan jag inte lyssna när kroppen säger till? Dock åkte jag längdskidor innan middagen och jag har inte åkt på säkert 8 år, åkte faktiskt 0,5 mil, haha. Ganska jobbigt och det känns i benen! Så det där extra behövdes nog, och jag ska ju upp lite till...Men obehagligt är det vill jag lova. Borde röra lite mer på mig innan sängen säger huvudet, men jag får se, blir nog lite stretch iaf...


God natt på er!!

Ovido - Quiz & Flashcards