Direktlänk till inlägg 18 januari 2010

Positiv?

Av bodyandsoul - 18 januari 2010 16:18

Jag fick en kommentar om att jag är posivit här på bloggen, wow, vad kul att jag uppfattas så då jag själv känner att det är mkt ångest och oro och dålig tilltro...men jag försöker väl=) Idag var det superbra på "nya jobbet". Fick bara positivt bemötande och fick höra att jag var som ett solsken! Haha, min förra klass blev jätte glada och överraskade över min nyhet om att jag ska vara lite i klassen under våren. Åh, vilken härlig känsla jag haft idag...Bara känner att jag vill ge allt för detta jobb och denna skola, eleverna, kollegerna...Bakade en tårta igår för att fira lite med kollegorna med. VÄldigt uppskattat och god blev den. Den var tom helt perfekt! Inte för söt, inte för mkt grädde och inte vidare sliskig. Visst, tog ingen stor bit (men det gjorde ingen annan heller, hehe) men fan vad gott det var att sitta i det sällskapet (o äta tårta), nya möjligheter, jag är nu en större del av verksamheten och alla var glada...UNDERBART. Snart ska jag dessutom åka till stan för Sushi med en kompis! Ja, mycket positiv energi i min kropp och knopp idag vill jag lova. Denna vår kommer bli toppen tror jag. Helt annorlunda från förra våren, behandlingen, superdåligt självförtroende och ingen livsgnista eller ork till något förutom mat och en del hets...Ok, inte riktigt så extremt, men jag var fan inte positiv eller glad i början av förra året!

Ska kolla lägenhet nu i veckan med;) WIE!! Hoppas dessa kommande veckor går bra och att jag lär mig allt det nya snabbt. Jag vill så mycket med detta nu och jag ska banne mig försöka njuta av varje dag som jag jobbar. Värre är det ju med helgerna...huh, men det löser sig nog.

Just nu känner jag mig rädd på samma gång som det ska bli spännande. Men jag kan bara bli bättre, right? Rädslan kommer av att jag fortfarande har dåligt självförtroende, att jag kanske inte får så god kontakt med barnen, att jag gör fel, att jag blir sjuk, för trött eller fikar för mkt (!)...och blir tjock... Men det borde ju bevisa att jag isåfall inte bryr mig eller att jag är så glad så jag tar mig lite extra och glömmer bort kaloriräkning och allt det jobbiga som tillhör ätstörningen...hoppas (på jobbet iaf)...men jag ger nog inte sken av att vara ätstörd i skolan...Jag tror inte det! Jag kan dölja det väldigt bra ihop med de flesta tror jag. VIlket är positivt- ¨sånt grepp har den inte om mig, längre.


Receptet på brödet kommer hörni, nu ska jag till stan!

Puss!

 
 
Hedvig

Hedvig

18 januari 2010 17:11

SHIT VAD DUKTIG DU ÄR! HEJA! Fattar du, du tog själv initiativ till att bekämpa de onda tankarna genom att det var DU som inte bara bjöd utan även bakade tårtan! (dessutom blev den lite nyttigare, hehe;) Det är riktigt bra gjort! Du får meddela hur det går, slår vad om att den kommer förbrännas på nolltid :)
Men ja, viktigt att lära sig lyssna och lita på sin kropp! Eftersom jag inte räknar kalorier är det superviktigt för mig. Och en del av min ätstörning :/ hatar mättnadskänsla så slutar alltid äta innan jag är riktigt mätt osv. Men det är ju bra att jag i alla fall vet när jag är mätt. Så kan jag kanske bli lite sundare i framtiden!

Hoppas också min kropp kommer på banan snart igen >_< så jobbigt. Kramar!

http://myhealth.blogg.se

 
Hedvig

Hedvig

19 januari 2010 21:53

Ja, förstår jag också! Känns som jag gått ner i vikt egentligen...
Men ja, skönt att ha en "säkerhet" ändå, som visar att man faktiskt inte gått upp :)
Ja, bryr mig inte alls om min vikt egentligen, brukar aldrig väga mig! Och vet att jag är rätt vältränad så förstår att mycket är muskler, även om jag inte väger speciellt mycket!

Men det kan ju jag svara på! :P man mår dåligt och man går ner i vikt, eller i alla fall jag! Men det beror väl på vilken diet man hade innan också. Kan erkänna att jag inte ätit speciellt mycket vanlig mat på senaste tiden.. :p

Jobbigt det där du skriver, man vet inte ut eller in. Är det på riktigt eller ha man bara triggat igång kroppen liksom :( hu!
Kramar!

http://myhealth.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards