Direktlänk till inlägg 16 januari 2010

Svulla?

Av bodyandsoul - 16 januari 2010 17:50

Nu ska jag strax iväg till en killkompis för biomys! Popcorn är obligatoriskt, sedan ska vi ha grönsaksstavar, dipp, ananas, klementiner, kanske någon dricka, dessutom ska vi äta lite mat med. Pappa ville beställa pizza ikväll o frågade vilka som ville ha...tror inte det var någon som ville ha/var sugen. Så jag räddar mig ur beställd mat (känns som att det blir sjukt mkt) och köpte räkor med skal på och lite delikatesser till ikväll=) Gött! Blir alltid såååå himla full i magen när jag äter middag och SEN direkt masssssa popcorn och frukt. Orkar inte det idag, så det blir räkor och lite gott o sedan snaxet. Ev. blir det något mer snax, tror han var sugen på det idag, men det är väl ok. Ska bli trevligt, speciellt då det sällan är mys här när vi äter eller ska se någon film.

I dagarna har jag tagit en liten "efterrätt" eller chokladig grej efter lunchen + lite frukt! Är man sugen så, fast vet inte om jag är det eg... aja, det var ganska njutningsfullt ialla fall och jag vågade=) Men visst, spöken som härjar i hjärnan. Dock var den där viktuppgången efter förra helgen nog mer vätska eller så. häromdagen vägde jag mindre igen...WIERD. Men då kan man ju äta ganska normalt, och även på restaurang. MEN, jag kan inte riktigt lita på min kropps gunger/mättnadssignaler. Igår kväll åt vi taikycklinggryta med ris o sallad (jag hade lagat) sedan åt jag en apelsin efter, sedan pistage nötter, då kändes det som att jag var hungrig! eller kanske bara var sugen för det var så gott?? Mådde dock riktigt illa i natt och hade ont i magen på kvällen. Varför luras kroppen? Jag tror lite att det beror på att jag ätit kakor/socker/choklad, suget ökar och kroppen vet inte om jag är hungrig eller bara behöver/kräver mer socker. Vill INTE hamna i sockerträsket igen, hätsätningar och tankar på socker som man försöker undvika till varje pris. Fy, vill inte vara slav under mina cravings...Är rädd för det, speciellt när jag haft jobbig huvudvärk idag. Jag tog en liten chokladpralin efter maten och sedan mådde jag bättre...Vill inte "behöva" socker o kakor/godis. Men men, ska försöka slå bort det och njuta. Men jag blir lite nojjig!

Ne nu måste jag gå, ska bli mys med filmkväll iaf. Hoppas ni får en bra lördagskväll och att ni kan unna er något gott=)


 
 
Hedvig

Hedvig

16 januari 2010 21:11

Tack! :)
Ja, det känns riktigt skönt, men å andra sidan tror jag räknandet sitter djupare för dig?
Åh vad roligt! Visst föder det oro, var extremt nervös (innan jag förstod vilket "lyxproblem" jag hade ;) och sånt är så jobbigt. Jag tror dock att det är och var lättare för mig då jag lärt mig lita och känna min kropps signaler genom kanske en kortare period av kaloriräkning än vad du haft? Jag är bra på att känna att jag är mätt, eller kommer bli mätt och så vidare. Plus att jag inte har någon hetsätning (knappt) i bakfickan. Men jag tycker verkligen att du ska fortsätta, så länge du vill ska du unna dig, även om bara någon gång ibland! Slår vad om att kroppen säger "jahapp" och förbränner det med!
Jättetack, blir så glad av dina kommentarer! :) Skönt att prata med någon i samma situation, inte bara friska som "vet bättre" och så vidare, även om dom också är söta, haha!
pussar

http://myhealth.blogg.se

 
Sara

Sara

17 januari 2010 10:52

Låter trevligt. Hoppas kvällen var trevlig oxå? :)
Vad blev det för film i går då?
Kramar

http://www.anorexiia.devote.se

 
Hedvig

Hedvig

17 januari 2010 11:52

Tack! Vad underbart att du kan känna stöd och samhörighet med mig, för det är ju lite det som är tanken! :) Vi får inspirera varandra!

Okej vad bra, ja, om det funkar för dig så är det ju inget fel med det heller! :) Du menar att man inte ser att man blir smalare? Det kan ju dels vara det att du inte ser dig själv med "riktiga" ögon, det gör nog inte jag heller" Men det kan också vara så att kroppen äter musklerna, som som kännt väger mer än fettet :/ det är synd och jobbigt. Tycker att du ska pröva en dag utan att väga och räkna, känna efter och så istället! Skulle vara intressant, se hur du tycker att det är! Du kan ju fortfarande äta samma "trygga" mat!

http://myhealth.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards