Direktlänk till inlägg 14 januari 2010

Glad!

Av bodyandsoul - 14 januari 2010 14:58

Nu har jag arbetat färdigt för denna vecka, det har varit roligt och utmanande! Ettorna är duktiga och motiverade till att räkna matte, det är en helt annan nivå än femmorna kan jag lova, men det är det som gör detta yrke så spännande! Ingen dag/lektion är den andre lik när man arbetar med barn. De slutar inte att överraska en! Nu känner jag bara att jag skulle vilja prova massa saker på dessa ettor=) hehe. Jag vill verkligen att de ska få göra roliga saker på matten. Jag ska fundera ut någon lek till nästa vecka hade jag tänkt. Man måste konkretisera och levandegöra matten så att barnen inte tappar intresset och sin upptäckarlust. Materialet som skolan använder är jättebra och ettorna älskar matteboken=)


Idag skulle jag gå upp runt 7 för att vara redo ifall någon ringer mig för vik. Dock kände jag igår av en begynnande förkylning och stark huvudvärk...typiskt tänker man! Det är väl nackdelen med att vara hos ettorna, de är förkylda och smittar mer än de äldre barnen. Var bara sjuk en gång och förkyld en gång under hösten!

Men nu...ingen bra början. Peppar peppar så går det fort över...Iaf, när jag precis skulle sätta mig o äta frukost ringer mobilen, jag tänker direkt att det är någon som behöver mig som vikarie, eller kanske att pappa ringer för att "väcka" mig.  Det är från skolan där jag nu jobbar på 25%...Bitr. rektorn ringer och undrar om hon väcker mig...Nejdå. Hon säger sedan att det nog inte gör något i så fall för hon frågar om jag skulle vara intresserad av att jobba på 50% som spec.pedagog Mitt hjärta tar två extra skutt och jag utbrister ett glatt "självklart att jag vill, åh vad glad jag blir! " Helt underbart! Jag kan inte sluta le för mig själv när jag njuter av min goda frukost, i mysbeslysning i soffan och brorsan fortfarande sover...mmm, ren njutning. Förstår ni, detta är ju min dröm, att få arbeta på skolan på 75% och ha hand om ett fåtal elever i behov av extra stöd...Detta kan bli så bra och jag ska verkligen ge allt. Visa att de behöver mig och att jag gör ett bra jobb!

Det är exalterande, skrämmande, utmanande och roligt på samma gång! Detta gjorde min dag!


"Nu får du fira..." sa hon,"Ja det ska jag bannemig göra" svarade jag, haha! Jag köpte en lyxig supergod glass och frågade mamma om hon ville fira med en god efterrätt med mig! Hon ville och hon var jätteglad för min skull=) Åt lyxig och god lunch med, får strunta i kalorier och onyttighet osv ibland, men det är sjukt svårt och jag skulle bara vilja röra på mig, dansa eller något. Dels för att jag är glad med givetvis=) Men jag kan inte bara "njuta"...fast nästan. Det kändes iallafall bra att få dela glädjen med mamma och prata och fira lite ihop.


 
 
Sara

Sara

14 januari 2010 18:20

Oh vad kul!!
Ett stort GRATTIS :D

http://www.anorexiia.devote.se

 
Hedvig

Hedvig

15 januari 2010 09:19

Jag känner mig faktiskt också lite.. hm.. piggare. Eller nej, jag tycker att jag SER mer pigg ut, håret känns tjockare osv. Antar att jag fått någon mer näring av all choklad och sånt :P

Men usch, jag ska äta på restaurang idag, tänk om jag går upp i vikt då? :( men ja, kroppen är nyckfull, vi får väl se... äter ju fet choklad och sånt! inte BARA de här färgämne-godisarna som den personen menade att man kunde äta.

Jag har faktiskt inte känt av jätteförändring på musklerna, men det kommer antagligen! höll på så himla kort ju :)
Det kan mycket väl vara så, har också funderat på om all cola har något med saken att göra! typ att den... "sköljer bort" allt? haha!

http://myhealth.blogg.se

 
Hedvig

Hedvig

15 januari 2010 10:17

Ja, sockerchocken är enorm, men jag tror också att lite näring har kommit till :)

Nej precis, om jag skulle proppa i mig hur mycket som helst skulle jag nog gå upp i vikt, med eller utan fet mat! :P

Ja gud ja, laxerande! plus denna diet, haha, inte mysiga toabesök! ;) Ja, så länge man använder laxerande medel (cola) så kanske viktuppgången blir (ännu?) svårare/jag kan äta mer skit. Men men, fortfarande. Vi får se efter middagen ikväll...! huu

http://myhealth.blogg.se

 
Ingen bild

LKT

16 januari 2010 06:51

Grattis!!!! Nu har ju även du ett riktigt jobb. Bara jag som går omkring och harvar:( och känner mig som en outnyttjad resurs. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards