Alla inlägg under februari 2009

Av bodyandsoul - 3 februari 2009 22:08

Ja, just det. Jag hade ju svårt för att stoppa undan de där byttorna när jag väl börjat. I alla fall, den dagen blev det så. En vecka senare gjorde jag om nästan samma misstag. Köpte en pint av Hd- glassen. dock smakade den inte lika gott. Blev lite besviken och lite konfundersam; kanske åtrår jag inte detta lika mkt längre? kanske behöver min kropp inte dessa hätsätningar mer? MEN jag kände ju som vanligt att hela dagen var körd och att jag inte hade någon kontroll längre. dessutom kunde jag inte få en viss godsak ur tankarna! Stod ut 1.5h här innan myrorna i kroppen blev för många. Jag var tvungen att ta mig bort till Hemköp för att köpa det jag velat ha en tag. En sjukt god glass (deras eget märke(!)). Tripple chokolate...mmm vitchokladglass och mastig, krämig mörkchokladglass samt lite mjölkchokladglass. 0,9 liter tror jag. Perfekt storlek. (kunde doch varit liiite större) Det är på gränsen till för lite. Jag blir ine nöjd. Men gud, denna glass...mmm! Satt nog i 30 min och jag njöt faktiskt! (iaf de 15 första minuterna) dock blev jag ju inte nöjd utan käkade bakverk med...(blä, vill ju inte). Hade ju iofs inte kunnat behålla all den glassen.

Dock är det inte bra om jag inte blir nöjd, för då vill jag ju sticka iväg o handla mer. men jag bestämde mig ändå. Dock ramlade jag dit två dagar senare...Blev lite rädd för att jag knappt blev mätt (full) av all glass, då grundade jag ändå med äpple o gröt. Sedan fick jag en kick...Inte bra. Vill inte ha ett beroende som ökar i omfång hela tiden för att tillfredsställa mig.


Nu har det gått en vecka och två dagar sedan sista Hätsdagen. Ganska bra! Har även lyckats utmana mig några dagar. ätit mjölkchoklad, muffins och hembakat bröd. Dock var det fan inte ens gott med choklad. Så typiskt. fast, då behöver jag ju inte längta efter den, och det är ett stort +.

Dock hade jag lite svårt för att sluta äta brödet (vilket ledde till hätsätning senare...) Har svårt för nybakade grejer. de är så otroligt goda ju! (Svårt när man bor själv med, men vad fan, utmaning!)


Imorgon ska jag äntligen på något möte på kliniken. Fatta vad sega de är! RIngde ju i somras. Dock har ju jag haft en del med skolan i höst. Men nu känns det nästan som att jag kan klara detta själv! Har för det första ökat på maten, nu äter jag ca 1500-1800 om dagen! Fatta mkt! Det är nog vad jag normalt bör ligga på. är ju inte så lång. Tror jag gått upp med! Vägde mig på gymmet, och den vägen visade 1.5 kg mer än på kliniken före jul. Kanske har det börjat hända nåt (efter en hel del ångestladdade matintag...)

Hatar att vara mätt och hatar att vara hungrig...vill bara vara. utan några som helst kroppsliga behov. så lätt livet skulle vara då!

(kanske tråkigt)


Håll tummarna för mig imorgon! Jag är nervös-

God natt så småningom, hoppas ni förbiser mina allt för långa inlägg!

Ovido - Quiz & Flashcards