Alla inlägg den 5 februari 2009

Av bodyandsoul - 5 februari 2009 23:15

Tack mina fina vänner för ert stöd! Jag uppskattar det så mycket och att jag kan dela detta med er, även om det är någonting som inte är roligt på något vis. Det känns skönt att en del i min närhet vet om detta (andra kanske har sina misstankar) men ni tar del av mina demoner och tankar och detta känns skönt, även om det är väldigt utelämnande. Men jag antar att det är ett steg på vägen. Att erkänna för sig själv och andra att man faktiskt har problem. Usch, det låter hemsk och fel. Problem. Psykiska problem. Demoner i huvudet som dämpar min ångest och stress som jag inte vet hur jag annars skulle hanterat. MEN förhoppningsvis kommer jag att lära mig det så att jag blir "fri".


Jag hoppas verkligen att jag kommer att må bättre och känna mig mer positiv och känna mening osv i takt med att vikten ökar. Någonting positivt måste det ju föra med sig? Annars kan jag likaväl skita i det. Men jag måste ju ge det ett försök. Dessutom vill jag vara hälsosam, stark och pigg! BMI 16 är ju tyvärr inte hälsosamt. Jag hoppas på att BMI 18 är det, och att min "trivselvikt" eller vad man ska kalla det, landar där. Att min kropp talar om för mig, hur det vill ha det, och vad den mår bra av.


Just nu kan jag inte lyssna på kroppen ofta. Har ju min kontroll (tider, mått, kalorier..)och även om jag mår illa (som ikväll) så lik förbannat måste jag häva i mig allt som jag "förutbestämt" att jag måste äta. dels för att komma upp i kalorier och dels för att JAG ska ha kontroll.

Jag gillar det faktiskt. Jag är uppvuxen med kontroll och skulle aldrig kunna leva utan det. Men jag vill hitta balans (som i DU är vad Du äter ikväll...såg ni?)

Har tänkt en hel del på dagvården idag och känt mig helt utmattad i huvudet (och kroppen). Lyckades läsa en stund på biblan, men ex.arbetet har jag svårt att fokusera på...Jag har ångest (redan...) för de där näringsdryckerna...Skulle prova idag, genom att göra en smoothie efter lunchen, men det kändes så fel, det är så mkt extra ju...frukt och nötter blev det som vanligt, vilket känns enklare och mer "rätt". Jag vill inte dricka de där! Kommer öka så sjukt fort i vikt. Nu är jag så van vid hur min kropp är. Detta är liksom mitt ideal. Jag tycker att de flesta har lite för mkt "kött på benen" smala modeller är det som gäller. Usch, varför?

Jag är hjärntvättad...


God natt, och tack än en gång för att ni står ut, underbara vänner!

Ovido - Quiz & Flashcards