Direktlänk till inlägg 24 februari 2009

Bra dag

Av bodyandsoul - 24 februari 2009 22:01

Tack vänner för era uppmuntrande ord om att jag med förtjänar vara lycklig. Men ni måste förstå att det är så lätt att tro att man inte förtjänar det när man hela tiden känner sig som jag gör. Oftast. Jag är liksom inte värd att må bra, för jag har orsakat andra smärta tidigare. Jag har varit självisk och haft det lite "för" bra. Karma, kallas det. "What goes around, comes around." Psykiska sjukdomar drabbar inte bra människor som uppskattar vad de har. Så tror jag att det är för mig faktiskt.


Äh, flum, vet inte vad jag ville med ovanstående stycke...men så känner jag nu.


Idag har det iallafall kännts bra. Trots att jag har någonting som känns som en svullnad/värk eller liknadne i huvudet/nacken, vilket leder till mer "lidande". Detta har hållit i sig sedan förra lärdagen. så jävla drygt! Kan bero på kylan, kombinerat med spänningar och kräkningar. Iaf, såg fram emot kliniken idag och det blev en trevlig dag. Kände att jag kunde skämta och vara ärlig och lite "rolig" faktisk...hoppas de andra uppfattade mig som glad. Frukosten var bra idag, inte så jobbig som den brukar=) dock är de där jävla ND så jobbiga! På morgonen brukar jag ta choklad och värma (istället för te) och efter vilan tar jag en kall, lite fruktigare "drink". Häller upp dem i glas med så verkar det mer aptitligt. ( man får ju göra det bästa av det=)

Idag fick jag även bra kontakt med en tjej som är ny, hon går bara på tisdagar hittills. Men vi fick verkligen chans att prata och vi förstår varandra! Så underbart att det kan gå så fort att känna nåt för någon. Att man blir så glad av social kontakt...Är så glad för alla fina människor jag har omkring mig! Som jag vet finns där, no matter what. Jag är absolut miss osocial, och har varit riktigt länge, men på kliniken känns det så naturligt och vi alla är ju där av liknande anledning. Det behövs nog för att jag ska orka ta kontakt och träffa min kompisar på "fritiden". Jag vill ju så gärna, men jag orkar inte! Har så dåligt med energi och ofta så orkar jag inte "sätta på mig masken" och låtsas. Jag orkar inte. Vill ej att någon ska se hur jag mår. Jag vet ju inte varför, och lika lite vet mina nära och kära. Man behöver inte tänka så mkt när man är ensam. eller det är kanske det jag gör, men på fel saker-


Idag pratade jag och några tjejer om kärleksliv och att ev. skaffa familj. För mig känns det sjuk avlägset. För andra också. men men, det kanske kommer. Men jag har absolut inget behov. Eller det är kanske det jag behöver. Nåt/nån annan att tänka på-


Har förresten ökat 1 kilo (vägdes förra veckan). Ökningen var på 8 dagar...så läskigt. blev ju inte bara glad om jag säger så. Helgen kändes ine så kul efter det. Men jag ökade dosen på mina antidepp, mamma kom till mig (trots att jag knappt orkade stå på benen) men vi åkte till stan, gick lite i affärer och sedan skulle vi äta på restaurang/café. Jag utmanade mig och tog Lasagne! tog väldigt lång tid att bestämma sig, men det var en grönsaks lasagne...dock var det typ 5% grönsaker och massor med kompakt pasta! ostsås och mkt ost på toppen. Den var god, det var den, men lite besviken blev jag. Lämnade bara lite ost + sås! Japp, stjärna till mig (tyckte en av behandlarna) Jag o mamma delade även en sandwish (pepparkaka, för jag har aldrig smakat) Utmaning på hög nivå alltså:


1. Jag struntade i vad/hur mkt mamma åt, och gick ut med henne.

2. jag valde det jag var sugen på att prova, ej det säkra.

3. jag åt efterrätt, och kunde njuta endel

4. Jag åt mina övriga måltider som vanligt.


M, kändes som något bra iaf, även om det är självklart för många andra...


Imorgon blir det nog en jobbig dag dock. har varit nervös för morgondagen vid många tillfällen idag, tänkt ut olika "scenarion" typ...Löjligt i mångas öron, men så här ligger det till:

Fikat imorgon, är semla (så klart) OCH varm choklad. Jag menar, va fan, EN jobbig sak i taget räcker väl??

Jag vill så gärna, och har varit sugen på semla ett tag, och nu blir det dubbelt upp...? åh, jag blir sur. vill ju, men jag vill inte...har försökt som sagt planera och förbereda mig på olika saker. tex tigga om att få välja en av dem. smaka lite och sedan ta ND (som alla måste om man inte äter upp) dock får jag ta 2 på rad...Äta allt och tiga och sedan försöka spy, eller sitta o lipa för att de försöker övertala mig...Äta och ha ångest flera dar...

Men så trött jag blir! Varför dessa två? Semla, jo visst, men OCH choklad??

En standard semla innehåller ca 450 kcal (läste jag i kurslitteratur vi har!!)

Så bara det är ju som en lunch el middag för mig! Känns "onödigt" då, samtidigt som jag vill ha...äh, orkar inte med detta. Jag uppdaterar imån, när det är över.


Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards