Direktlänk till inlägg 15 februari 2009

Veckan

Av bodyandsoul - 15 februari 2009 21:27

Jag startade ju min behandling i tisdags. Nu finns ingen återvändo, nu är detta på riktigt! Jag skrev ett inlägg i tis, men det försvann och sedan orkade jag inte skriva det igen...


TIsdagen börjades med en samling (jag kom efter deras frukost), vi fick presentera oss lite kort. 3 nya ansikten var där, 2 för bedömning. Jättegoa tjejer!

Sedan var det dags för min första (fruktade ND!) Jag blev sur på mig sjölv som ätit en sådan stor frukost hemma...ND smakade iaf precis som Nutrilett måltidsersättning...lite kemiskt, med en sötsliskig halvtjock konsistens som lämnar en lite fet känsla och en äcklig eftersmak...typiskt sötningsmedel...Blä!

Lunchen var grymt stor, och sådär god. Jag måste dricka mjölk till och det är alltid någon form av "efterrätt" (ofta någonting med frukt el endast frukt)

Sedan är det alltid avslappning och dessa tycker jag inte om. Dels för att det känns som den stora måltiden ska komma upp igen när man ligger ner men dels för att jag inte kan slappna av/vila/sova...känns så fel! Ligger bara och väntar på att det ska ta slut, känner "myrorna" i kroppen, magen som bara växer och ett lätt illamående.

 Kollade värden och vikt igen. Samma vikt som förra veckan (trots all mat)

blodtryck var 92/52

och temp. var lite högre 37.1

Det konstiga var att jag skulle gå till barnmorskan senare på e.m och då var blodtrycket 85/55...vilket ska man lita på?

Dock fick jag inga p-piller utskrivna! Så jäkla dumt. åh...orkar inte göra den förändingen med...

Dagen var jobbig och jag skulle tagit en ND efter avslappningen, men slingrade mig ur, hehe. sedan höll vi på att glömma, men fick med mig några hem. rackarns.

Mådde inte så bra och kände ett stark behov av att hätsa...så, tyvärr började behandlingen mindre bra. Blev för mkt tror jag.


Onsdagen är vi inne på e.m, fikat för dagen var kanelbulle. OK, tänkte jag. kan väl inte vara så farligt. Men, bullarna var sjukt stora, alltså överdrivet stora. uttryckte det med. Det var kämpigt med den där j.la bullen, det måste jag erkänna! massor med smörig fyllning, degig (i munnen, bara växte) och massor med pärlsocker på. Köpta var de med...efter halva vet jag inte vad som kom över mig, men ångesten över allt, blev stor, alla tittade ju på mig, kunde inte prata som folk utan koncentrerade mig på att få i mig den j-vla bullen! Alltå, hallå, jag har klarat att fika hos mormor och på julen (och egna muffins) Men nu? Det var för mkt helt enkelt. orkade inte vara stark. fick ett litet bryt...usch. Skölde ner med kaffe men min kropp var helt i uppror. läskigt. En av behandlarna pratade med mig, förde sin varma hand över ryggen och lugnade mig lite. Detta var hemskt! Att bara sitta där och får ur sig massa känslor. Över en kanelbulle? Ibland undrar man ju...varför? Jag är inte normal... Åt upp bullen iaf!   Men att njuta, det vet jag inte hur man gör. Inte ihop med andra iaf. skäms jag? eller vad fan är det? jag vill vara som vem som helst som unnar sig nåt gott! fan...sedan var det dags för ND...min dag kunde inte bli bättre (!) Gick hem i rask takt och styrketränade ca 50 min hemma...det hjälpte. Sedan kunde jag äta middag som vanligt. (tur) Ingen hets iaf, jag stod emot. bullen kunde jag ju ändå inte få ur mig

Torsdagen var ok. jobbig, visst. särskillt när vi skulle laga mat och ha en massa vispgrädde i + bröd med smör och ost + min mjölk...+efterrätt med glass. men men. det gick det med. Men lite jobbigt är det att inte ha någon kontroll över vad allt innehåller (läs hur många kalorier jag får i mig och hur mkt mättat fett...)

Det dumma är att jag medvetet äter kalorisnålare hemma...inte bra!

Har inte heller lyckats ta någon ND på kvällen. blir helt klart för mkt! (äter ju redan för ca 1700-1800 om dagen! Tänk då 1000 till. Nej, jag vill inte(kan inte) gå så fort fram...Inte än.


Idag har jag mått dåligt. kan vara för att jag absolut inte lyssnar på min kropp. Har gått några långa prommenader i kylan i helgen. Idag tvingade jag mig ut trota att jag känne rmig sjuk. Fan, min kropp är så klen. Jag blir sjuk hela tiden. lite apatisk idag. orkar knappt prata i telefon. ändå skulle jag tvinga mig ut... (måste ju njuta av vädret med!)

peppar peppar säger jag...kry imorgon!

Kände för att hetsa för att få lite energi, men avstod då jag inte orkade (!). Orkade knappt äta eller laga nåt idag, men gjorde det ändå! Tack för det. blir ju lite piggare av maten och melliset åtminstone.


Har bara tagit en ND om dagen i helgen. Orkar inte mer. dessutom äter jag hellre! (finns mkt gott man kan få in enkelt; extra nötter, en smoothie, torkad frukt, större portioner av det man tycker om osv..) Kan ha "roligare" för de kalorierna, haha. ND luras nog lite. Tror det är mer än 300 kcal/flaska! (150 kcal/100ml. det är mer än 2 deciliter i en sådan!!) jävla lur!


Förresten har jag gjort "varm choklad" av de med chokladsmak, helt ok!


Undrar hur veckan som kommer blir...? Längtar faktiskt lite, men ändå inte... längtar även tills energi, styrka och välmående (lycka?) infinner sig...dock är jag skeptisk till om jag förtjänar att må bättre, om det någonsin kommer kännas annorlunda...därför vågar jag inte riktigt...



 
 
Ingen bild

LKT

16 februari 2009 18:27

Klart att du förtjänar att må bra!! Varför skulle du inte göra det? Tycker att du kämpade mycket bra förra veckan. Kanske var det inte så dumt att du fick ett bryt över den där kanelbullen, då förstår de kanske din situation lite bättre. De är ju där för att hjälpa dig och ångesten är ju den värsta, det är ju den man behöver hjälp med, eller?

Som jag har sagt innan så var glad för det som du klarar istället för att förbanna det som inte blir som du tänkt. Jag vet att det är svårt, men i alla fall.

Tänker på dig vännen. Kram L

 
Ingen bild

B

17 februari 2009 13:58

Men vännen! Vad är det för strunt du skriver??
Klart som fasen att du förtjänar att vara lycklig!! Du förtjänar att vara så pass lycklig att du svävar omkring på små moln. Du förtjänar mycket mer! Klar du ska våga vara lycklig!
Vännen! Önskar att jag kunde få dig att känna dig aningen lyckligare... Vill finnas för dig!

Vad glad jag blev när jag läste att du gjort varm cholkad av några ND. Se, det funkade ju bra. Då kanske du ska satsa på chokladen, och vänta med de andra smakerna, tills du känner dig redo.


Hmm.. klart som fasen att du förtjänar att vara lycklig! Om inte du förtjänar det, vem gör det då?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards