Direktlänk till inlägg 9 februari 2009

Veckan som kommer

Av bodyandsoul - 9 februari 2009 22:48

Sv sandra: Jo jag är väldigt yr pga blodtrycket och får feber ganska ofta. Annars hade jag nog kunnat göra mer/orkat mer!


Har tänkt väldigt mkt på det här med NäringsDryckerna...Jag gjorde mig en milkshake efter min tortillapizza ikväll (lite ångest! men jag har ju själv gjort den= lite lugnare) "milkshaken" bestod av ½ banan 1 dl mjölk och 12g proteinpulver. dessutom åt jag jordnötter och vindruvor + ett plommon. sedan var jag äckligt mätt. är fortfarande. Alltså om jag inte pallar en sådan dryck kommer jag aldrig palla 3 ND om dagen! Det går inte. Jag kan inte! Inte om jag samtidigt måste öka maten!!! kommer fan spy av mig själv.

Har i af gjort upp en plan. Jag kommer inte ta ut receptet denna vecka tror jag...Jag dricker annat så länge! (mina milkshakes o smoothies)

Imorgon slipper jag äta frukost där. så ingen ND då hoppas jag. Sedan lunchen...usch! De lägger upp min mat första veckan, + en ND då...hjälp. Det jobbiga är att vi ska vila (ligga ner på en madrass som om vi skulle sova) är rädd att det kommer upp då. Fan... eller så äter jag inte upp all mat. bara jag inte får 2 ND då...äh, jag får väl fråga. Om jag intar 3 ND om dagen betyder det ett kaloriinnehåll på ca 1000 (900 Kcal) extra om dagen. Det är ett kg vikt på en vecka!! Jag sa till dem att jag inte vill öka mer än 500g/v.

Helst 300g.

Usch, jag känner att jag kommer bli ännu mer fixerad, det enda jag kommer tänka på! Jag som ändå tyckte att jag hade kommit ganska långt och släppt mkt på kontrollen, ökat till ca 1700 kcal om dagen, ätit lite onyttigt (socker) ibland och inte hetsätit (eller haft sug efter det) på 1½ vecka. (åt förresten en vaniljpuck på lördagen med, efter lunchen!)


Men nu...Alltså jag vill ju gå upp i sådan vikt så att jag kan träna som jag gjorde förut. vill slippa vara yr och svag, och bli trött för minsta lilla.

Det vill jag ju. Samtidigt vill jag inte förändra min vikt, vissa vanor eller släppa för mkt på kontroll. Jag behöver ju gå upp i vikt. jag vet det. Men en annan del av mig gör allt för att inte göra det. Krig i mitt huvud!

Samtidigt kan jag känna att jag vill känna om det är skillnad om jag väger 5 kg mer. (Bmi ca 18). Jag skulle ju kunna gå ner igen om jag inte gillar det. Men samtidigt då gör jag inte det jag vet att jag borde. ÖKAR mängden så att jag får ett kaloriöverskott! Typ dricker ett glas mjölk då och då. tar mer, äter nötter, proteinbarer osv. Det är ju så enkelt, men sååå svårt! Jag gör det bara inte. Ok, har kanske hänt någon enstaka gång....nej nu blir det bara massa svammel och jag borde gå och borsta tänderna. Ska ju upp tidigt imorgon!


Hoppas ni örkar läsa mitt flum. Förstår om ingen begriper sig på mig. Men det är väl inte så konstigt i så fall. (Lite självinsikt har jag allt=)

 
 
Ingen bild

LKT

14 februari 2009 07:45

Hej vännen.

Det är just kriget i ditt huvud som jag tror att du behöver hjälp med. Annars vet du ju så klart själv vad som behöver göras. Men att utkämpa detta krig när den ena sidan vill och den andra inte är inte enkelt själv. Det är starka krafter vi har inom oss.

Har funderat en del på detta (krafterna) i veckan, efter tvprogrammet om Knutby. Att en människa, eller en liten grupp av människor kan övertyga så många. Jag förstår inte. Men det har ju hänt förr (Hitler).

Kanske inte riktigt samma sak, men jag hoppas att du orkar fortsätta gå till kliniken, för din egen skull.

Varma kramar L

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards