Direktlänk till inlägg 1 december 2008

Dålig uppdatering Och behandling...

Av bodyandsoul - 1 december 2008 20:41

Hoppas några läsare fortfarande är kvar...men jag skriver mest för mig själv, och hoppas ju såklart på pepp och annat från underbara människor!


Förra veckan var jobbig. Har haft massa ångest för behandlingen! Jag vill inte, eller orkar inte, jag har inte tid just nu. Dessutom är jag rädd. Rädd för att möta mitt inre, ta tag i demonerna och få utlopp för känslor. är så stressad över examensarbetet och då har jag inte lust att vara borta flera dagar. Det kommer ta otroligt på energin. men jag antar att jag borde tänka positivt och se det som en utmaning, eller att man kommer ifrån ett tag. Jag ringde iaf kliniken förra veckan. jag sa hur jag kände och att jag tycker att det tar för mycket tid. vi pratade länge och kompromissade. jag ska vara där två dagar istället för tre (har ju skola en dag, annars skulle jag varit där fyra dagar).


Har skrivit matschema nu i en vecka, det var lite jobbigare än jag trodde. särskillt tankarna, att se dem på pappret. Jag skriver ju alltid upp det jag äter och räknar på det...men det kändes verkligen sjukt mkt (el, normalt) när jag skrev det där schemat. Trodde inte heller att jag skulle hätsäta nåt, men så blev det inte. Vetefan vad som tog åt mig i fredagskväll tex. hade gjort mYsigt med god mat, tänk ljus osv. sedan kunde jag bara inte sluta äta! Jag hade dessutom kakor och glass...nötter choklad, torkad frukt, ja, allt jag kom åt just då. helt sinnessjukt. så där var längesedan jag åt! Att jah inte kunde sluta, även om jag varit på toa och "tömt", så var jag helt galet omättlig, eller nåt...hade såna ryck, helt skakig...jag blir så rädd för mig själv då...Och sedan skulle jag skriva om det! det var jobbigt. kommer bli jobbigt att de ska läsa det med.


Idag var jag och pappa på restaurang, och jag ville verkligen utmana mig, jag tog det jag ville ha, på riktigt! pasta med stekt fläskfile, champinjoner, gräddsås med ädelost (+olja och lite annat) värsta feta rätten, och det var nog väldens största portion, alltså när jag fick in den, jag börja nästan lipa, kände bara, jag pallar ju aldrig äta så mkt, även om jag vill (inte om jag inte kan spy efter...men sånt vill ajg inte hålla på med, NEJ!)

Men rätten var sjukt god, åh, jag åt och njöt och sket i vad den innehåll för "onyttigt". Det som är mest jobbigt är att inte veta kalorimängden. Jag 'är besatt av den! Måste ha full kontroll över mina intag under dagen och jag HATAR det! Men idag sket jag i det. men rädd var jag, rädd att ploppa upp som ett fetto...


Det konstiga nu, är att jag åt lika mkt till mellis som jag brukar, och lika mkt till middag, nu är jag så mätt så jag vet inte vad. helt sjukt vad jag äter, fast jag inte är så jätte hungrig (inte nu ikväll iaf) äter för att jag "måste" ibland. Alltså, vad kommer denna kontroll av, och ångesten?

Jag kan alltså inte lyssna på kroppens signaler, det går inte, jag har kanske inga? känner mig bara äckligt stor och fylld lixom, men jag är inte nöjd... pappa blev nog glad iaf att jag åt nåt förutom sallad idag! "nu får du äta ordentligt sa han" Vi pratade och tog det lugnt med maten. han tittade inte för mkt på hur jag åt, utan verkade stötta mig och få mig att känna mig bekväm, trots att han nog inte vet om mitt kontroll behov eller ångesten...eller vet han?


Hade någon tanke på att spy, att jag inte kunde hantera det, gå bort och handla massor, för det ändå var försent. Men jag lyssnade till min sunda sida!

Yes!



 
 
Ingen bild

LKT

2 december 2008 16:43

Hej Gumman.
Bra att du ska komma iväg. Det är ett stort steg mot det liv du önskar. Jag förstår att du tycker att det är jobbigt och att du känner att du inte har tid. Men det är ju din framtid det handlar om. Och då betyder ju inte examensarbetet ett skit egentligen. Din hälsa är ju viktigare än något annat.

Klart att det är jobbigt att skriva upp det man äter. Allra helst om någon annan ska läsa det. Jag skulle aldrig fixa det, skäms väl antar jag. Skulle ju inte behöva mat på ett par månader!!!

Men det är ju ett steg på vägen mot att förstå sig själv antar jag.

Vad mysig att ni var ute och åt din pappa och du.Bra att du unnade dig det. Det är ju ett framsteg eller hur och att inte ha möjlighet till, du vet... Kanske kan det oxå vara bra med träffarna på kliniken, att möjligheterna försvinner.

Hoppas att det har gått bra på handledningen, vi fick konstruktiv kritik idag istället för massiv sågning så det känns ganska bra.

Jag finns här och jag tänker på dig. Varma kramizar L.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards