Direktlänk till inlägg 21 oktober 2008

I like to binge....and purge

Av bodyandsoul - 21 oktober 2008 19:40

I alla fall idag. FAN!


Jag har alltså problem med detta. jag har gjort det i princip varnann dag sedan jag kom hit, och i lärdags trodde jag ändå att jag hade fått nog för en vecka åtminstone...I lördags nollställde jag totalt, alltså jag misshandlade mig själv på mitt eget sätt. kände att allt var så menlöst och jag var såååå trött. jag åkte iväg och handlade allt jag ville ha och höll på i ca 3 h...8var tvungen att tömma 2 ggr. Jag ska sluta när jag gjort det en gång, men i lärdags var det sjukt svårt...jag blev utmattad kan man väl säga och kan ni fatta vad fort tiden går? trots att man tycker det går fort?


Idag hade jag en dålig em i skolan, jag var så nära att börja lipa i skolan, flera ggr. Fan vad hemsk det är med denna press och att jag aldrig kan få till det. Examensarbetet handlar det om och idag tyckte mina handledare att jag borde skriva om nåt annat, Fan igen!!! Jag pallar inte. DET ÄR INTE KUL: jag är inte motiverad och jag funderade starkt på att skita i allt o göra det nästa år eller nåt...Jag pallar inte. jag orkar inte läsa in mig på nåt annat heller och jag vill skriva om det jag vill! Men allt känns sjukt meningslöst och jag bara orkar inte.  Redan efter lektion kände jag ett behov av att tröstäta. jag hade så strängt planerat att inte göra det förrän om minst en vecka, men vad i helvete! VArför kan jag inte hantera allt på ett bättere och normalt sätt? men jag ville verkligen äta, äta, äta idag, bara trösta och känna hur magen vidgas tills man tror den ska spricka, sedan tömma, sedan fortsätta...

Jag gick till ica och köpte flera liter glass! GOd som fan var dessa sorter med! shit. Snacks o choklad blev det med. men egentligen borde jag skita i det för det är svårt att få upp o då får jag bara panik o det är dumt...Jag vill juinte bli ett fetto heller...Men det tror jag att jag jag blir, varje gång, ändå fortsätter jag att sätta i mig dessa "dåliga" saker.


Nej, shit vad mitt hjärta rusar nu! herregud, hjärtfel?

HJälp, jag måste äta riktig mat, fast jag inte borde. joi jag vet att jag borde. jag blir nog inte fet, kan iaf inte gå upp mer än ett kg, för jag åt kanske för 6000 kcal, (och fick ju upp det mesta)


Jag skakar!


 
 
Ingen bild

LKT

22 oktober 2008 06:43

Lilla gumman. Jag vet inte vad jag ska säga annat än att all stress och allt annat påverkar hela dig och det är troligen det som gör att du straffar dig själv.

Stressen över examensarbetet är enorm, även jag känner av den. Det gör inte att man mår bättre snarare tvärt om. Man känner sig misslyckad och man tror inte att man kan någonting och då vill man skydda sig själv. Och det gör du genom det du gör, du tröstar dig själv. Alla har detta behov fast ditt sätt skadar dig och det vet du om vilket gör att du känner skuld och det hela blir värre och du har hamnat i karusellen igen.

Varför tyckte handledaren att du ska skriva om något annat? det var lite klumpigt att ta upp det nu, nu är du ju på väg och har börjat.

Förstår att du känner att du vill skita i det. Men du, det är bara detta sista nu, sen har du en utbildning, en grund att stå på inför ditt framtida liv. Jag finns här om du behöver prata med någon det vet du, jag vill hjälpa dig och trösta dig om jag kan. Jag vill bara inte tjata ihjäl dig.

Massor med varma kramar L

Ps
Om du finner
en väg utan hinder,
leder den förmodligen
ingenstans. (Frank A Clark)

Värt att tänka på med svårt att inse när man är mitt uppe i skiten.

 
Ingen bild

LKT

22 oktober 2008 22:20

Hej gumman.
hoppas att du haft en okej dag. ville bara tala om att här har du en till som blivit rekomenderad att byta ämne!!!

De ansåg att det var för stort. Så nu är det att börja om från början. Men det känns ändå okej.

Ses imorgon. Godnattkramiz

 
Ingen bild

B

23 oktober 2008 14:43

Gumman! Älskade lilla vän! Önskar så att jag kunde hjälpa dig!

Jag finns här för dig, joppas du vet det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards