Alla inlägg den 9 oktober 2008

Av bodyandsoul - 9 oktober 2008 22:09

till mina vänner; min mobil är stendöd!! har därför inga nummer!! Ville ju så gärna berätta för dig L, men min dumma mobbe dog igår kväll.


Besöket, ni vet på anorexi/bulimi-enheten gick bra.

Jag lättade mitt hjärta och hon skrev ner allt jag sa. det kändes som en "lära känna kontroll" eller så, pratade bara lite om känslor och vad jag tror skulle hända om jag går upp lite eller släpper kontrollen. Hon vägde mig, kollade blodtryck o lyssnade på hjärtat. sedan fick jag fylla i en enkät på 91 frågor. det var ungefär vad jag väntat mig och hon ställde sådana frågor som jag var beredd på. jag kan ställa en slgs diagnos på mig själv, men det jag vill ha hjälp med, främst, är att äta så mkt jag behöver, veta ännu mer exakt. hur mkt jag kan öka för att må på topp och prestera, orka med och samtidigt inte gå upp för mkt i vikt. just nu kan jag tänka mig 2-3 kg. och det är väääldigt skrämmande. får väl börja med ett. jag vet precis hur jag ska göra. hur man ska äta osv, men jag klarar fan inte att tillämpa det på mig själv alltså. det tar emot enormt! monstret i huvudet säger till mig vad jag ska göra för att kompensera om det blir över vad som är tillåtet. Hur i helvete kan man vara så upphängd på siffror!!! så otroligt onödigt. jag både vill och inte. vill bli frisk, men är samtidigt rädd för vuxenvärlden. jag är inte redo, så känns det. detta är min trygga och beväma värld. utsvävningar finns lixominte i min vardag. har inte gjort det på ett år.


Dock har jag blivit bättre. jag har ju "erkänt" och jag kan äta av fler livsmedel osv...unna mig en klubba eller så ibland (men ångesten finns där o jag utesluter ofta en frukt eller lite kolhydrater då...) ja, jag behöver hjälp att bli mer som vanligt.--


kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards