Direktlänk till inlägg 5 oktober 2008

Söndag

Av bodyandsoul - 5 oktober 2008 12:33

Tack så hemskt mycket för dina kommentarer L!! Du är bäst på att ge goda och varma råd!!


Idag känner jag mig konstig- Jag började få ont i magen under frukosten men jag skulle minsan få i mig den. Illamående följde och jag bestämde mig för att baka pizzabullar till barnen i skolan! (jag o handledaren måste väl med äta?) iaf, jag sysselsatte mig med något. men sedan när jag var färdig värkte det mer.

Mamma gör kålpudding,- gott, men världens fetaste. jag började nästan lipa över all gräddden hon häller i. Hon stekte vitkålen i MASSOR av smör! den droppade nästan. Hennes argument var att "smeten ska vara lös", men snälla, ta mjölk istället! panik...Det värsta är att det kommer vara så gott så jag kommer äta för mykt. jag vill ju äta god mat, men ofta kan jag inte unna mig sådan fet mat. dåligt fett med! köttfärsen har ca 20% bara den...Tur jag sa att jag hade ont i magen och mår illa, då kanske de tror att det är därför jag inte äter så mkt.? om jag råkar överäta för mkt kan jag ju säga att jag spydde för mitt magont?

ÅHHH detta är inte friskt! men jag har ångest över sånt här. igår åt jag dessutom ca 250 kcal över min "gräns" då var detta äppelpaj och kolor!!! (lite popcorn med) fan, inte en massa onyttigt idag igen! DESSUTOm gjorde jag fattiga riddare i morse. kan vara därför jag mår lite illa. magen tål nog inte stekt/lite flötig mat på morgonen. men jag ville så gärna ha något annorlunda...


Mamma tränade imorse, säkert bara för den fettiga maten hon gör, som hon äter mini av. lyx henne, hon känner nog inga hungerskänslor och hon blir aldrig utsatt för blodsockersvängningar!! FUSK. Jag är klen, min kropp klarar ju inget!


Min morgonvikt har pekat några hekto upp varje morgon!

Ska jag vara glad, strunta i det, eller få panik?

Iofs, jag får ångest...men jag vill strunta i det. vill bara inte svälla upp som en annan ballong- men samtidigt vill jag vara hälsosam så att jag kan träna som jag gjorde förut. jag vill ha tillbaka lite former och sluta tappa så mkt hår. Just det, ser ut som en annan apa på kroppen för att jag fått päls. jag klarar ju inte kylan...

Ne, nu ska jag sluta klaga och tänka positivt och på mitt skolarbete! en timma efter lunchen ska jag ta en prommenad i rusket! (om magen tillåter)


Kram till alla som känner som jag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards