Direktlänk till inlägg 4 september 2008

Har jag sagt att jag hatar mig själv?

Av bodyandsoul - 4 september 2008 17:57

varför misshandlar jag mig själv annars?


idag har jag tampats med djavulen i huvudet till och från. kampen blir alltid starkare efter lunchen och eftermiddag, kvällen...

för lite mer än en timma sedan förlorade jag kampen ännu en gång...

fY FAN  vad jag är trött på detta. hatar att spy! fast det är skönt också....blä! I'm discusting, vad är det för fel!!!


idag var jag hos läkaren och han vill byta min antidepp till en som är mer lämpad för personer med ätstörningar. det kommer hjälpa mig mer och få mig att känna mig bättre inför mat och annat som rör ämnet. Det är så jobbigt att mat är någonting man verkligen behöver, inte som alkohol eller droger...Jag älskar mat, jag älskar och hatar sötsaker och onyttigheter. varför kan jag inte bara äta lite och sedan sluta? det GÅR fan inte. Det är precis som att det är någonting som triggas varje gång jag försöker unna mig och njuta av någonting. jag (hon?) kan inte tillåta mig detta...inte utan konsekvenser och självhat, ångest.


Jag känner mig så misslyckad just nu, varför kunde jag inte bara säga nej, stop, jag vill inte! men nej, jag lyder så snällt så...


Ska det vara så svårt att våga gå upp ens ett kg? vad skulle hända? Jag känner mig fetare nu än innan när jag var 5 kg tyngre! hur funkar min hjärna egentligen. hatar denna känsla...

 jag vill vara nöjd, jag vill sluta bry mig om allt jag vet om mat, kalorier, vikt osv, men det kommer alltid sitta där. som sagt, mat och allt omkring det kommer man ju inte ifrån, och jag måste ha kontroll över mig själv, annars går det inte bra.

Är hon nöjd nu när jag mår dåligt och känner den där lukten i näsan och på fingrarna? nej inte än, jag måste ta mig till gymmet med.


Nu har jag ont i hjärtat. Det är inte bra. Måste gå och träna snart. hoppas jag orkar det. (gå på löpband och rumpa,ben,rygg...)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards