Direktlänk till inlägg 17 oktober 2009

Helg

Av bodyandsoul - 17 oktober 2009 14:00

Hejsan!

Idag har jag en jobbig ångset som inte vill släppa. Den beror helt klart på maten och att jag nu inte vet om jag kommer att få nåt jobb eller kunna flytta. Vet ingenting! JObbet är ju det primära...


Igår var jag hos en kompis som hade bjudit några som är hemma i trakterna. Vi blev sju stycken! Mysigt. Dock åt vi massa onyttigheter o jag mår inte bra av det...FÖr det första åt vi ca 10 i 8, vilket gjorde att jag blev skakig som vanligt när blodsockret är lågt...Hade vaknat med lite ont i halsen o huvudvärk, så det hjälpte ju till...Vi gjorde iaf tacos. Hatar vetetorilla, och att jag måste lämna. Men jag åt mer än vad jag egentligen "hade råd" med. Blev för mätt med...flötig köttfärs, creme fraiche o ost + ett hårt "bröd" gjorde att jag kände mig lite tung, ofräch i kroppen lixom. Drack iaf vatten till medan de flesta drack läsk. Dock var det ingen som påpekade något som jag alltid är rädd att de ska göra! Lämnade ju lite bröd, men sa att jag verkligen inte tycker om det (smakar ju kartong).

Sedan var det såklart massa godis och chips framdukat. Sourcream chips som jag brukade älska. Vet ni, jag bestämde mig för att ta en rejäl näve ändå. Alla gjorde ju det. De bjöd, å jag vill inte säga nej för mkt. Det var faktiskt ganska gott. dock åt jag för fort...tog lite till! Sedan ännu lite till. Fast att jag eg mådde illa....inte bra. Fel anledning. Men tänkte "får passa på när man är i sällskap, kommer ju aldrig köpa dem själv" Sedan tänkte jag lite med att jag vill visa att jag Kan äta normal som alla andra. Men jag mådde fan inte bra. Tankarna på att spy lockade väldigt mkt måste jag säga. funderade på det. Målade upp scenarion i mitt huvud...men tänkte ändå att jag måste stå ut. Jag måste ju upp i vikt...bara det att jag eg inte vill göra det genom att överäta massa onyttigt på kvällarna...Men trevligt var det att träffa alla!


Idag visste jag att vi var injudna till min granne kl 19. De bjuder alltid på masssssor med mat (de är från kroatien...) snax, dricka o efterrätt o choklad...har varit orolig ända sedan jag fick veta. sen att jag "svullade" igår gör ju inte saken bättre!

Dessutom hade mamma tagit fram köttfärs...åh, jag är så trött på kött! Hon skulle göra köttbullar till lunch sa hon...FAN. Hon har typ hälften grädde och ströbröd i smeten! blärk...

Fick lite små panik. var ute på en prommenad i kylan för att få annat att tänka på. Kallt som satan var det. Usch jag har ångest för de kommande 5 månaderna! Vill bara gå i ide...sova bort det hemska..fy vad jag hatar denna årstiden. Panik!

Iaf, när jag kom hem från prommenaden så höll mamma på med en paj! Fan, jag var nära att börja lipa...Orka med paj OCKSÅ: efter feta köttbullar o fet sås...+ att gå bort ikväll!!

Fan vad jag hatar mamma när hon gör så..."efterrätt". jag erbjöd mig iaf att göra bullarna. dock var det hon som plockade fram ströbröd och grädde...jag gjorde en liten sats, fast med havregryn! Hon ville att den skull vara dubbel...när hon var ute o hämtade potatis blandade jag iaf i vatten...=/

Vet ni var hon gör sen när hon ätit? Hon ställer sig o vispar grädde! Alltså jag får damp på henne. Självklart måste man ta. "det är gott till". Ät själv för helvete om det är så gott!

Mådde illa av pajen. så himla mkt socker. Dessutom vill jag kunna njuta. Det kan jag inte när någon bara begär att jag ska äta- Ville så gärna spara mig till kvällen!

Planerade lite att jag ska gå hem innan desserten, säga att jag har så ont i huvudet...Åh, jag blir galen på detta. har inte haft så här mkt ångest på länge! Det fullständigt kryper i kroppen o jag vill bara gråta ut. jag är snurrig o stressad inombords...känner mig matt o lite småsjuk även om jag skulle vilja köra fullt ös på träningscyklen. men vet inte om jag vågar. Med tanke på att jag verkligen inte får bli sjuk...

Åh, mamma städar som en tok här nu...hon vill nog förbränna massor. Jag blir så stressad av det med. Nu måste jag med gå och städa. Aktivera mig...få bort lite av ångesten. Ladda för ikväll. duscha bort äcklet...

Hade lust att spy nu med, för jag var så arg på situationen, men jag gjorde det inte. Skadar bara mig.


Nej nu måste jag gå. Skönt att skriva av sig dock!

Kram

 
 
Ingen bild

LKT

21 december 2009 05:43

God Jul
&
Gott Nytt år
önskar jag dig

Massor med kramar /L

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards