Direktlänk till inlägg 12 oktober 2009

Gjort lasagne hos mormor!

Av bodyandsoul - 12 oktober 2009 13:57

Igår var vi hos mormor, hon har pratat länge om att vi skulle göra lasagne ihop. Mormor är så rolig när hon får smaka nåt "nytt". Som tex pasta! haha, hon bara älskar det. För nåt år sedan fick jag henne att tycka om jordnötter, hon visste knappt att man kunde äta dem som snax...Likadant med frukt o nötter i mat, mormor tycker det är sååå spännande. VIlket är roligt! Jag stod alltså för matlagningen hemma hos henne igår. Mkt trevligt! Dock har hon vedspis och edast ugn i den. Men det gick fint! maten blev supergod! Dock fick inte mormor riktigt som hon ville, då 3 av oss i familjen inte gillar bechamel/vit sås så mkt, och mormor vill ha mkt.


I fredags gjorde jag egen glass, i glassmaskin! Så himla roligt. Sådan glass är ju väldigt kaloririk då man inte använder sig av förtjockningsmedel o skummjölkspulver utan riktig grädde o äggulor... men ack så¨god...Njöt av den TVÅ dagar i rad! Dock inga mängder, men det behövs lixom inte. Ont i magen fick jag, då jag kombinerade den med kaffe, men det var det sååå värt...mmm. åt spontant choklad igår utan att någon annan gjorde det med=) Men var jag eg sugen? eller ville jag bara bevisa för mamma att jag kunde? vet inte...Vi åkte hem innan mormor ville bjuda på kaffe igår. lasagne + kaffe o fika någon timma efter bara kändes som överkurs. Tyvärr.  


mamma åt så skrattretande lite igår så jag var tvungen att säga "skämtar du? med den lilla portionen...?" hon svarar aldrig på sådant, utan agerar som att hon inte hör. förstår ni hur tråkigt det är att laga mat när någon äter som en mus? Gjorde iaf ugnspotatis, i form av tunna "chips" med timjan. verkligen supergott. till det rökt fläskfile som mamma skurit upp i 3 mm tjocka skivor. hon tar 4 små potatis"chips" och två bitar tunt skuret kött...eh, snälla?? alltså jag kunde bara inte hålla mig! det blev ju lixom inte mer än en halv liten potatis! Man kan inte antränga sig o göra nåt annorlunda, för då tar mamma såå lite o "tror" att det motsvarar en normal (enligt henne) potatisportion...

Likadant när hon kommer hem från jobbet, äter hon så lite så man kan börja gråta...två små skedar potatis sallad och max 60 g rökt lax...hon äter nästan bara lax med. Eller annan fisk. Hon är sååå trött när hon kommer hem o vilar någon timma för att sedan städa eller annat, laga mat, äta lite, och träna för att sedan vara dödstrött tills hon ska gå o lägga sig. Roligt. Jag mår så dåligt av att se detta så det tar upp massor a tid att bara oroa sig o försöka få henne att äta något lite mer än hon gör...så tröttsamt och jag orkar inte hålla på som om hon var ett bar som behöver tillsyn för att hon ska sköta sig. Det tär på mitt humör o jag känner bara mer och mer att jag vill härifrån. För att må bra själv o skapa mig ett liv! Orkar inte bo här längre och jag bara går och väntar på jobb så jag kan åtminstone tänka på att flytta! Saknar Halmstad och livet där massor, saknar att kunna laga det JAG är sugen på utan att behöva tänka på allas behov eller önskemål. Saknar någon slags livsglädje som jag skulle kunna ha om jag bara kunde få fokusera på mitt mående ett tag och göra saker för mig. Är nästan frisk nu o det bara kryper i benen o i kroppen! Jag känner mig stressad av att bo här. Jag kan inte koppla av eller njuta känns det som. Alltid är det någon eller något man ska anpassa sig till. dessutom sätter pappa endel press på mig med jobb osv...Åh, jag är inget barn och nu har jag fått nog av pekpinnar och anpassning, försöka göra alla nöjda och glada hela tiden!


Läser igenom gamla anteckningar nu i dagarna för att väcka gamla kunskaper till liv! Jag saknar studietiden så mkt! VIll göra om allt det roliga igen. Träffa alla underbara människor o träna på SATS, vara ute och ha roligt, vara omgiven av människor i samma livssituation! Jag tycker att det jag skrivit under utbildningen faktiskt är jättebra och iblan kan man knappt tro att man själv varit så duktig. Ja, faktsikt duktig och med huvudet på skaft. Nu känns allt bara jätteläskigt, svårt och faktiskt ganska tråkigt! Tyvärr!!! Jag behöver stimulans, ett friskt liv och inspiration! Det känner jag att jag inte kan utveckla här hemma med allt annat som cirkulerar i huset.


Imorgon ska jag åter till skolan för att hon jag var vikarie för ska på återbesök så jag kommer att vara där hela dagen. Hoppas det kan ge mig den positiva energin jag tidigare fått. Det tror jag. Ska bli roligt!


Kram alla som läser!

mat
 
 
Sara

Sara

13 oktober 2009 19:56

Är du hemma nåt i Hstad?
Hade varit roligt att träffa dig ju ;)
Jag har börjat på Röda Villan nu igen efter många års uppehåll.. Får se hur det går. Har du något stöd från något/någon nu? Lr fixar du det själv?
Tycker du är duktig ialf och du kämpar på även om din mamma gör som hon gör :(
Kram!

http://www.anorexiia.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards