Direktlänk till inlägg 6 april 2009

Dagarna som gått.

Av bodyandsoul - 6 april 2009 21:44

Dagen efter mitt lilla "brake down", var faktiskt otroligt trevlig! Det var fika på stan som stod på schemat. Jag ville verkligen utmana o "unna" mig nåt som jag annars inte skulle ätit. Hade det serverats på kliniken hade jag knappt vågat titta på det... Stämningen på cafet var underbar, vi hade kul, vi skrattade nog på riktigt! härlig känsla. Vädret var så gött...miljön, allt. Tog iaf nåt oväntat! En nöt/choklad/nougat tårtbit med en stor klick grädde o halloncoulis! Himmelskt god! Visst ångesten fanns ju där, men där o då var det helt ok. Ångrade mig ett antal gånger innan jag började, med det gick! Nästan allt åts upp. (lämnade dock mkt grädde). Var dessutom ute på en långpromenad sen, då kom ångesten som en blixt från klar himmel...läskigt! Kändes som att jag skulle svimma för att jag fick så svårt fär att andas...men jag fokuserade på musiken i mina öron=)


Helgen har varit bra! Vädret har bidragit otroligt mkt till mitt välbefinnande. Har träffat mkt folk (vänner) o varit på ett vackert dop! Detta innebar ju i sin tur jobbig förtäring; smörgåstårta o kladdkaka med grädde! Mastigt. Smårgåstårta är nog en av de värsta sakerna jag kan äta...Alltså jag gillar det, men vitt bröd, massor med feta röror, majonäs (smör?) fett pålägg o ingen kontroll överhuvudtaget. ha r ju ingen koll på vad en bit kan innehålla...Men stolt är jagh över att jag åt en "normal" stor bit! T.o.m lite större(normal enligt min behandlare...)

Men det var så himla trevligt att det inte fanns så mkt tid o plats för ångest, vill vara normal ju! B var så förstående och det kändes skönt! Ett "hemligt" stöd under måltiden. (B är mamman till barnet o min fina vän).

Kladdkakan var jag ju väldigt nervös för o ville njuta samtidigt. Tyvärr smakade det bara sött o var faktiskt för kladdig för mig. Mina smaklökar har verkligen ändrats...likaså i fre då jag skulle ta en cornflakesbar med choklad t kaffet(utmaning), det var så himla söt så det gick inte att äta! åt halva bara för att o bytte ut resten mot vaniljkex...

Det är så jobbigt att lämna mat när man e bortbjuden! Skäms verkligen, men vill inte sitta o lipa el tänka för mkt när jag är borta, då får det bli lite över på min tallrik!


Idag var en bra dag på kliniken. Ganska fräsch o lätt mat...dock en grymt fet sås... hollandaise, var tvungen att ta två stora skopor (ca 1.5 dl...)fy...

I morgon förbereder jag mig för jobbig mat...pasta carbonara...(sjukhusstyle). känner mig lagom tjock idag...daller å stora lår, svullen mage...men påverkas inte så mkt idag=)

 
 
Sara

Sara

7 april 2009 11:03

Du kämpar på och vågar! Starkt av dig.. Hur går det annars med mående, ångest och hälsotillstånd nu? Tycker verkligen du är stark som kämpar, måste bara påpeka det! Sen har jag en fråga du behöver inte svara om du inte vill :) Ser att du är i från hstd. Själv är jag från Laholm så undrar bara om du kanske går på "Röda Villan" i hstd lr du kanske går behandling på sjukhuset? Jag gick på "Röda villan" ialf för snart 5 år sedan, då var jag visserligen bara 13 år men var där lite på andra premisser eftersom dem har 18 års gräns där..
Ville bara säga att kämpa vidare!
Kram

http://www.anorexiia.devote.se

 
Ingen bild

LKT

7 april 2009 20:16

Hej Gumman.

Var stolt över dig själv nu. Jag är det! Härligt att det fina vädret gör att du mår bättre. Kul att du fick vara med på B´s dop. Hoppas att allt är bra med dem.

Kram L

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards