Direktlänk till inlägg 15 mars 2009

vägningen o lite tankar

Av bodyandsoul - 15 mars 2009 23:26

Glömde visst uppdatera i torsdags efter kliniken!

Mina värden hade blivit lite bättre.

 temp: 36.8

blodtryck: 102/62

vikt: samma som förra veckan (!!)

Vikten trodde jag verkligen skulle gått upp (åtminstonde några hekto) Dock hade jag ju hätsätit två dagar ganska nära vägningen...då sätt väl balansen ur spel o jag har svårt att beräkna hur mkt jag fått i mig under dagen.

Det positiva med stillastående vikt är att jag nu VET att jag kan äta "normalt", dvs, runt 1900- 2200 kcal/dag utan att vikten rusar (är ju inte så lång....) Dock har jag nog rört mig lite mer än innan (mer energisk=) jag styrke tränade o tog nog ut mig lite mer än vanligt?

Det negativa är att min behandlare inte såg så där jätteglad ut...hon sa jag måste ta 3 ND per dag...men det kan jag inte (kompenserar då automatiskt med mindre mat, viket jag ju ska öva på att äta mer av...Dock är det faktiskt som överrenskommet, 0,5 kg/v. gick ju upp lite mer än 2 kg de första veckorna. (då var hon nöjd!) så det är ju faktiskt efter "kontraktet"...men nu känner jag mig lite pressad över att jag MÅSTE gå upp (gärna lagom), så de tre-fyra senaste dagarna har jag verkligen ätit mer. är aldrig hungrig nu men jag kan ju inte släppa kontrollen så värst mkt ändå...(rädd för hets)

Idag har jag nog ätit ca 5 timmar sammanlagt, å då i normal takt. shit, vilket liv...äta, äta, äta...ökar portionerna ibland o äter massor med nötter alltså! har tagit en ND per dag...två av dagarna har jag gjort en proteinsmootihe utöver. (mjölk+halv banan o prottepulver, bountysmak, mums, sjukt god)


Har tom ätit choklad med madel i! tre dagar nu, fan vad händer med mig? får inte falla i någon onyttighetsfälla...men när jag inte är hungrig orkar jag knappt bry mig om att vara nyttig o få i mig viktiga ämnen...får ju endel av ND... I veckan fyller jag år, då kanske jag får tårta! straff eller? Haha, ge en ätstörd tårta på sin födelsedag är nog inte det bästa kanske...men jag skulle faktiskt vilja. Tårta hör till firande (hemma hos oss iaf)...

Visst är det konstigt att man ofta firar med onyttigheter, o gärna i överflöd? Varför? för mig är det just nu som ett slags straff...nåt orent, nåt farligt...blah!


Sjukgymnasten o jag hade ett samtal, som var jobbigt. BLev lite ledsen av att dra upp massa förflutet. Men det jobbiga är väl det som måste behandlas. Det gjorde mig iaf nedstämd, men träffade min vän från kliniken efter å vi pratade ut lite. Det var bra! Annars hade jag kanske gått hem å tröstat mig på fel sätt...kände mig iaf olycklig o eländig när jag gick därifrån men det blev bättre som tur var.

Idag har jag faktiskt ätit väldigt bra, ja kalorimässigt iaf. Dock har jag haft mindre energi, huvudvärk o allmänt seg, det har såklart gett mig en del tankar om hur hopplös jag är, att jag nog borde ta o hetsa o skita i allt annat. Men jag har slagit bort tankarna...hoppas att de inte kommer tillbaka i veckan bara.

 
 
Silje

Silje

16 mars 2009 00:02

Heja dig! Och grattis i förskott. Kram!

http://www.silje.bloggagratis.se

 
Sara

Sara

16 mars 2009 14:12

Hejsan, har läst din blogg ett tag nu.. Lust och snacka kanske? Kram

http://www.anorexiia.devote.se

 
Ingen bild

LKt

23 mars 2009 07:15

Grattis i efterskott min vän. Hoppas att du hade en bra födelsedag och att du fick massor av fina presenter.

Själv är jag hemma och är sjuk. Feber och huvudvärk. Blä!

Febervarmakramar L

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards