Direktlänk till inlägg 11 mars 2009

Positiva känslor!

Av bodyandsoul - 11 mars 2009 21:58

Åh, denna dag blev över förväntan! Härligt.

MIN behandlare var den enda på kliniken idag och hon är för skön! Ah, vi hade det så trevligt. Det kändes som att vi var bra vänner alla och hade det trevligt, inget jobbigt, what so ever!

mmm, en av tjejerna träffade jag på bussen o hon är så fylld med positiv så det är härligt! hon smittar verkligen av sig. Solen sken idag och det var inte så blåsigt, vilket självklart bidrog till gott humör.


Efter igår trodde jag faktiskt att det skulle gå nerför ett tag. Kände mig så värdelös o hade bara lust att skita i att gå ur sängen mer, sluta äta...


Men idag var det bra. Dagarna kan verkligen vara som dag och natt. Vi var endast 3 tjejer på kliniken idag, o vi hade så trevligt. Trots att jag är tvungen att äta typ 3 ggr så mkt som de andra så rörde det mig inte i ryggen idag! Bara njöt av stunden vi hade där tillsammans idag. Som kompisar man kännt länge...


Kände mig tjock o ful i morse o var verkligen nära att skita idet idag, men jag gjorde vad jag kunde av min "sits" och sedan glömde jag det nästan. Jag gick på stan, och hittade faktiskt några fina föremål=) Ville faktiskt nästan ha kvinnliga former t.o.m, (vilket iofs börjar komma igen skrämmande.)


Slutade med p-piller för någon vecka sedan med. Ska bli spännande att se om kroppen kan fungera som den bör! även om en del av mig absolut inte vill att min kropp ska agera som en normal kvinnas...


Tänkte göra lite uppgifter snart, tills imån. fasar lite för vägning imån. Vet inte vad jag hoppas på, samtidigt som jag inte vill att min behandlare ska bli arg om jag inte gått upp...idag har jag ätit superbra iaf, trots dumma tankar igår. Jag njöt av nästan allt jag åt idag (utom knäcket o ND på kliniken förstås) Men i övrigt, jo, jag har kännt mig ganska nöjd.

Kände mig ganska social idag, och glad av att prata med andra. Måste träna på detta, det sa behandlaren att vi alla måste, träna oss tillbaka till det sociala liv vi hade innan. För let face it, man orkar fan inte med något eller nån när man nästan bara har mat- och kroppstankar, ångest o träning/kompensation i huvudet. Det tar på krafterna. Dessutom gör näringsbristen att man tappar allt intresse (orkeslöshet, apati), man förlorar viktiga kemiska substanser i kroppen som gör att man orkar, är glad och har friska tankar. Jag tror faktiskt att min energi är bättre, jag har kännt mig mer energisk de senaste veckorna än sedan det började "gå utför". lite som ibörjan av viktnedgången. fast jag vet ju att det är ett tag tills full "kapacitet" kvar. Men dessa dagar peppar, helt klart!


Kram på er, speciellt till L, för ditt stöd. Tack, det värmer!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards