Direktlänk till inlägg 8 mars 2009

Bättre

Av bodyandsoul - 8 mars 2009 20:53

Veckan på kliniken har varit helt ok! Trots ganska jobbig mat. Men det var också ok efter lite ångest. Jag och en tjej med "allvarlig" anorexi har blivit bra vänner, vi pratar mkt o stöttar varandra. Jag vill så gärna hjälpa henne med maten o ångesten, prata, stötta o ge tips! Hon har det så jobbigt med att bara få i sig minsta lilla...Dock blev en av behandlarna nog lite "sur" på mig, hon sa att det var hennes jobb att "ta hand" om henne...alltås när jag peppar o tröstar tycker hon att jag inte ska det!? Fattar ej..."tänkt på dig själv". Jovisst, men sån är inte jag, jag hjälper ju gärna andra. Och det tycker jag inte är något del med...så jag förklarade för min kompis att om jag inte är så "stöttande" på kliniken så vet hon varför...jag "får" inte...Löjligt. Så nu i veckan ska jag bara tänka på mig...eller nåt...usch jag vill ju inte att nån ska tycka jag är jobbig eller att jag är ivägen. Hatar sånt.

Sedan ska en av behandlarna aöötid påpeka att maten vi just åt inte gör nån skillnad, vad det var i osv...så onödigt! Vi om några borde ju fasen veta vad mat innehåller. Så trött blir jag. Så nu i veckan är min strategi att försöka att inte prata om maten utan bara se nöjd ut och vara tyst! Orkar inte hålla på. jag tycker jag blivit mer "fixerad" vid mat o tankar kring den. Vill bara äta som en normal person. Dock är det ej så lätt när man ej kan välja själv. Gillar inte att skriva allt jag äter, tidpunkt o hur jag tänkte/kände...


Idag har jag dessutom hätsätit en jäkla massa...orkade inte stå emot o jag kände mig bara tom och misslyckad. Egentligen hade jag nog kunnat stå emot. var nästan nervös innan för det var ett tag sedan det hände sist. Jag vet ju att jag måste sluta. men idag sket jag i allt...Dock gjorde jag supergod lunch, men jag kände verken hunger eller att jag förtjänade den. Känns som att jag bara äter o planerar för måltider hela tiden. Det är ju det jag vill bli mer fri från! Måste ta upp detta...

Känner mig så otroligt svullen o stor hela tiden...Åh, jag hatar detta. Varför kan jag inte bara släppa allt o låta min kropp ta igen sig?


ND går det si sådär med. Vikten var bara 100g högre än förra veckan o min behandlare ville att jag skulle ta fler igen. Dock gick jag troligen ner förra helgen då jag var hemma, tyvärr åt jag inte så mkt som jag vet jag borde! Det är sjukt svårt när mamma äter så lite osv...rör mig alltid mer där. Här kan jag ju lata mig i soffan större delen av dagen medan hemma är jag sjukt rastlös (beror nog på att jag inte har kontroll över maten, inte riktigt...när ska detta släppa!?) Har så svårt för att sluta räkna kcal...då tror jag att jag skulle äta väldigt lite faktiskt. Har svårt att lyssna på kroppen o fortsätter ju äta även om jag är mätt, då jag vet att jag måste få i mig fler kcal...vågar inte sväva ut...


På tisdag är det redan min femte vecka på kliniken Fort går tiden, jag gillar det, även om det är jobbigt. Jag måste. Även om jag vissa stunder bara vill svälta, vill bli smalare, sova, eller gå i idé. Vad är jag? Vem är jag...? Vet inte vad jag vill med mitt liv. Allt känns så meningslöst... Hoppas glädjen kommer med vikten, annars vet jag inte vad. tar så mkt kraftr att tänka på storlek o mat...ja, allt som rör en själv. Vill bara vara som innan!


Berättar under veckan hur det går sen.


kram


 
 
Johanna

Johanna

8 mars 2009 21:22

Jätteintressant och trevligt att läsa om en tjej som verkligen insett att hon har ett problem och inte kallar sitt sjukliga förhållande till mat för ett eget val och en livsstil som så många andra tjejer. Hoppas verkligen att du får tillbaka en sund syn på mat och hur en normal smal tjej egentligen ser ut! Lycka till i fortsättningen! :)

http://gr8shag.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards