Direktlänk till inlägg 3 augusti 2009

Not so good.

Av bodyandsoul - 3 augusti 2009 22:58

Antar att många är nyfikna hur det går med vikten och tankarna osv?


Vikten borde vara lite högre...JAG VET det, men tyvärr känns det fortfarande skönt när siffrorna inte är för höga eller över en viss gräns...tragiskt...att det fortfarande styr. Dock känner jag ju mig helt normal i kroppen. visst, lite skavanker här och där, men annars så. Inte nöjd kan jag ju inte säga, men det duger. Dock vill jag så gärna ha mer o synliga muskler. Som jag sagt innan så går jag gärna upp 3 kg till o har ett Bmi på 18 och har mer muskler...! SKulle vara super. Men för att bygga muskler krövs ett energiöverskott. Like I didn´t know...Det jag inte vet är ju när är det energiöverskott för mig? Enligt olika uträkningar behöver min kropp ca 1450 kcal/dag med normal eller stillasittande aktivitet. (är ju inte så lång...) jag försöker få i mig 1800-2000 kcal/dag beroende på hur jag rör mig...(Visst, jag kan inte kolla så noga alla måltider...) Tar proteindrinkar n'stan varje dag. men men...


Jag äter bra frukost, dock skulle jag kunna lägga till något litet, men det är svårt att komma över ett visst antal för mig! lunchen är faktiskt dålig vissa dagar. Jag äter ju regelbundet som fan, men jag har en tendens att minska kolhydraterna i maten, bara för att det känns så mkt + att mamma tar hälften av det jag tar...De är ofta inte goda heller (potatis o ris) så jag tycker det är onödigt att ta mkt eftersom man kan äta godare saker. Frukt har jag nog med minskat lite...dels för att jag häver i mig bär men dels för att jag ofta inte "orkar" ta mig tid att ta en efter maten. (ingen annan äter frukt, mamma äter kanske en om dagen).


Sen en annan grej som jag verkligen skäms för, o knappt vet varför jag egentligen föll för, är att jag i torsdags när jag var ensam efter frukosten, tar mig glass. mycket glass + naturgodis, som jag proppar in, som hets. Det skulle eg. bara bli lite av varje, men när jag är själv ibland så tar nåt överhanden o jag känner att jag tappar kontrollen...idag på jobbet hände det med! Så jävla illa...vi satt o åt lunch ihop, inga konstigheter, sedan huxflux ska jag ha "efterrätt"...(åt även glass lite okontrollerat igår! men behöll) Idag tog jag två kulor glass och kaffe, sedan skulle jag smaka av en annan sort, oj då blev det lite mkt...då skulle badvakten gå på toa i deras hytt som är 30 m bort. jag tar som i trans två kulor till o trycker i mig...för att jag KAN spy. jag är själv. jag KAN...fy fan....varför tänker jag ens så? Det hade ju fan inte gjort nåt om de där extra kalorierna o sockret letat sig ut i min kropp?? usch, jag blev rädd för mig själv. Visst ingen direkt hets, men att jag går o spyr direkt bara för att det är "enkelt"...bryr mig inte ens om att spy upp allt utan bara så att det mesta av det onyttiga försvinner.

Ska nog ringa kliniken och fråga om jag inte kan få komma på ett samtal nu på fre...skulle kanske behövas. dock vill jag inte göra kontroller...Alltså vikten är ju stabil, men några hekto under det jag sist vägde på kliniken tror jag...

Men detta jag gjorde idag, o i torsdags. Då hade jag verkligen lust att åka till affären o köpa på mig...kände ett riktigt sug efter sånt TROTS en stor o stadig frukost...dessutom hade jag ätit glass i stora lass på resan...märkligt..Och vet ni? När jag o min kompis hade varit o ätit pizza funderade jag på att köpa mig massa glass på Donken o sen få ur mig allt..men slog bort de dumma tankarna.

Jag tror att detta beror lite på att framtiden är så oviss o att jag är så rädd för allt som finns runt knuten...det skrämmer skiten ur mig, men jag vet att jag borde bli starka fyskiskt (gå upp lite) för att verkligen orka o fungerra ordentligt både mentalt o fysiskt..


Ne, god natt. Hoppas jag känner mig pigg o vital imån, för då ska jag in på två olika kontor för att presentera mig o lämna cv! Wish me luck!!


Kram

Jag
 
 
Ingen bild

Lkt

4 augusti 2009 20:38

Hej Gumman. Förstår att du är rädd för framtiden, det är jag oxå. Visserligen har jag jobb till jul men det är nytt och vet inte riktigt vad som förväntas av mig ännu. Att du är skraj gör det också lättare att hamna tillbaka i gamla gängor. Men som jag sagt innan var stolt över det du klarar och förbanna inte så mycket när det kanske inte går som du tänkt.

Skönt att du kom iväg på lite semester och att ni hade det så myckigt. Jag vill oxå på semester igen. Det har varit ett uruselt väder sen vi kom hem. Vet inte hur man ska orka denna långa hösten som ligger framför.

Tänker på dig. Kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards