Direktlänk till inlägg 3 augusti 2009

Resan

Av bodyandsoul - 3 augusti 2009 22:34

Jag o pappa hade bestämt att vi skulle ut på en minisemester o bara njuta av sevärdheter, upplevelser o såklart mat=)

Det var perfekt väder för att gå mkt o vädret lockade även till glass i stora lass, haha. Maten gick bra som jag vet att den gör med pappa. Så himla skönt! Visst att oron för kalorierna fanns där, men jag försökte ändå lita på mitt "omdömme" o njuta av det jag var sugen på.  (Vi hamnade först på Hardrock Café och det var en upplevelse i sig att bara sitta och äta där!)

Det blev bla en kulglass av Ben & Jerry´s till fika första dagen. Två väldigt mäktiga kulor...det var såå gott. dock lite mkt kakdegsbitar fick jag! pappa tog en stor brownie o jag fick en mandelskorpa + att jag var förståndig o tog en recoverybar (choklad/caramel-väldigt söt!) så glassen var definitivt UTÖVER det andra (framsteg, haha) visst, vi gick ju en del. men alla måltider intogs ute...(ganska lite kontroll över innehåll osv..)


Hotellfrukosten blev jag mäkta stolt över mig själv, även om jag blev lite rädd...men hey, jag orkade att gå massor o stod mig ganska länge. Nyfikna?

(det blev en stor tallrik fil med fruktmusli, flingor, keso, fruktsallad + frön, en fralla med ost, skinka o grönsaker, 1 ägg, mer frukt o skinka + en hel pannkaka med sylt.  även kaffe slank ner=) mätta o belåtna snodde vi med oss frukt o en stor macka med 2 cm pålägg, haha. (billig lunch det!) Senare den dagen åkte vi till det italienska glasstället i Halmstad o tog varsin bamseglass...gud så gott!

Vi gick på ströget i Köpenhamn, kollade i hamnen, gick till den lille havfrun o slottet. Köpenhamn är verkligen en fin stad som jag absolut måste besöka igen! Påminde mig lite om både London och Stockholm...Tyvärr drar de höga priserna ner betyget...men mkt turister var där iaf! Nästa gång kanske det blir tivoli med, jag blev faktiskt sugen när vi gick förbi!


Eftermiddagen i Halmstad spenderades bla på tylösand där vädret var prima och vi stannade på afterbeachen, verkligen bra dagar som vi fick uppleva massor under. (på förmiddagen var vi i hesingborg, där vi även sov för att det inte skulle bli så dyrt) Vi gick en timme på stan och sedan var vi uppe i Kärnan och kollade utsikt samt att vi var nere i hamnen och myste lite=)

Det blev som ni förstår en hel del gående, vilket man kände av på kvällarna! Dock tror jag att gåendet gjorde att ångesten hölls på avstånd, vilket var skönt. Visst, det är jobbigt att äta sådär mkt glass o behålla den...får lite småpanik när jag ser hur mkt det är o känner hur magen växer, men man får helt enkelt slå bort det o ta för sig av livets goda! Eller vad säger ni?


Måste berätta med att när vi kom hem på kvällen var mamma sååå sur för att hon inte kunde/fick följa med. jag blev arg på henne för att hon inte kunde unna mig denna resa, som fö familjen gjorde utan mig förra året för att JAG jobbade...tragiskt. Men jag ignorerade henne o vi pratade på om hur roligt vi haft det=)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards