Direktlänk till inlägg 3 augusti 2009

Dum kommentar...

Av bodyandsoul - 3 augusti 2009 19:41

Jag tackade dagen efter vårt pizzabesök ja till att träffa det gamla gänget för att umgås o äta. Detta hade jag aldrig gjort förra sommaren kan jag lova! kändes bara så kul att få träffa dem som förr i tiden=) Dock blev jag lite skraj när jag kom dit o jag såg vad som skulle bjudas på... paj. Jag som aldrig ens gillat paj, o verkligen något jag haft ännu svårare för sedan äs började. Visst, jag har svårt för allt som är i gratängform för det är så svårt att veta innehåll o bra mängd osv. Det var iaf en kassler- o ostpaj (på fullkorn minsann!) Den var riktigt god! Jag tog t.o.m om. Dock tog jag inget bröd som det var till. det var även förrätt med mozzarella ost o olja bla. jag tog två! =)

Kände mig väldigt mätt o nöjd o kunde njuta av mat och sällskap. Senare skulle dock serveras fika, efter kl 21... gräddtårta med kaffe. Fan, jag fick lite panik. dels för att det var tårta o för att jag inte kunde komma undan...dels för att jag inte äter sånt på kvällarna, mår inte bra psykiskt el fysiskt. De första två tog värsta megabiten. jag höll på att smälla av. Jag skulle ta sist...kollade lite på de andra. de tog "normalstora"- bitar.

Min bit var nog inte bredare än 1.5 cm...fick en kommentar direkt

-" men GUD vilken liten bit!" av hon som satt bredvid...Kände mig såå onormal o bara snäste att jag inte tycker om sånt här egentligen...hon bara "nähe, nänä" eller nåt liknande. Fan vad jag kände mig uttittad! Kunde fan inte fokusera på annat än att få i mig den jävla tårtan som fö var sååå söt. det enda goda var hallonen...

fan vad jag kände mig utanför o konstig...bara för att jag inte tog som de o skrattade o var som jag brukade. FAN. Ville typ bara lipa. Säga som det var. HOn tänkte sig absolut inte för. Jajaja- Nästa gång planerar jag att stå äver helt o säga nej tack bestämt. Tänker inte må dåligt o förklara mig för att jag inte vill smälla i mig sånt sent på kvällen. Har aldrig någonsin här hemma fikat på kvällen. Aldrig. Vi fikar vid 16- då kan det vara gott med något sött. Men bara kanske. Nej jag ska minsann försöka stå på mig. Om inte annat får jag väl säga att jag inte tål socker...

Blev iaf nedstämd av det hon sa o tänkte dumma tankar när jag kom i säng...dagen efter påverkades jag med, fast av träffen. De hade gjort så mkt gemensamt o kommit så "långt" i livet så jag kände mig bara misslyckad. Lite avundsjuk faktiskt.


Däremot blev Danmarksresan jättebra. berättar mer ikväll!  

 
 
Sara

Sara

3 augusti 2009 22:45

Åh! Fan vad människor är dumma i bland. Suck. Jag tyckte det var väldigt bra vågat av dig att du gjorde det.. Du kämpar på som bara den märker jag. Det är bra. Du ska inte ta åt dig av den kommentaren även om jag förstår att du gör det MEN hon den dumma tjejen vet ju inte hur du har haft det innan och hur du har det nu.. Om hon vetat det hade hon antagligen inte sagt nåt alls om det, människor är såna. Tycker bara det var vågat av dig att ta en tårtbit :) Du kunde ju likagärna ha hoppat helt. Du gjorde rätt men inte bra att du skulle behöva må dåligt pga henne när du inte mådde speciellt dåligt över tårtan.. Fortsätt kämpa tjejen!!

http://www.anorexiia.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards