Direktlänk till inlägg 26 juli 2009

Pizza!

Av bodyandsoul - 26 juli 2009 22:12

I onsdags var jag med en gammal kompis och fikade. Jag var peppad o nervös som fan. mest för att vi inte träffats på ca 7 år... (nästan iaf)

Så klart var det  frågor om mitt mående o vikten osv. men kände att det är lika bra att lägga alla korten på bordet, för vi kommer att träffas mer. Blir enklare för mig själv då! Jag tog iaf en morotskaka. var sugen på det. hon tog en macka. Lite kräsen är hon o det är så skönt för det är jag med! Hon tog bort osten o lite av smöret, haha. Morotskakan var god, inte mer än så. tog nog 30 min att äta för vi pratade så mkt. Seriöst så lockar inte kakor mig. blir alltid så besviken ändå! Men denna var väl ok. Dock satt vi där så länge så jag var tvungen att köpa mat senare! (det gjorde dock inte hon, vilket ju tog emot lite, även att hon tog ett "nyttigt" alternativ tog emot, men jaja...) Tog först en räkpastasallad, men den såg så tråkig ut o den hade stått hela dagen. det fanns inte mkt att välja på tyvärr. Så tjejen i kassan var snäll o gjorde en kycklingwrap som serverades m cheddarchips o guacamole. åt två chips bara för att, men de stank verkligen! Fin utmaning den dagen alltså!


i fredags var det en än större utmaning. Jag o en annan kompis hade bestämt att vi skulle träffas o gå på stan. och äta ute. Hon föreslog pizza (alltså på dagen när vi båda jobbade) tankarna började så klart snurra o hjärtat klappade lite fortare...satt där med min lunch. VIlken som tur var var en nyttig variant! Annars hade det varit svårare att boka bord på en pizzeria. i vilket fall som helst gick det skitbra! Jag tog en chao chao (fläskfile, champinjoner) o lade på lite paprika, lök o oliver=) önskade dock lite mindre ost, då den pizzerian är kända för att ha mkt ost! (Vi var stammisar där förut). Fan vad gott det var alltså! Åt nästan upp allt, förutom lite av kanterna. pizzorna är lagom stora där. som en större tallrik ungefar. perfekt. Fick först panikmättnadsskänsla, men den avtog efter ett tag. vi satt länge. mIn kompis är inte stor i maten så hon lämnade 1/4, då åt jag lite av hennes fyllning! mums...=)

Måste ju även erkänna att jag fick lite ångest o ville gå efter 40 min. DÅ kunde jag inte fokusera så mkt på vårt samtal tyvärr. Ångesten tog lite överhand. Jag var tvungen att gå lite extra innan jag tillslut åkte hem. Men jag ser det ändå som en seger!

Vill åka dit snart igen. eller om några veckor. Det var så gott!!!


Imorgon åker förmodligen jag o pappa till Danmark. DÅ ska jag njuta o äta vad jag vill.

Hoppas ångesten låter mig göra det.


hinner inte skriva mer nu, men jag måste berätta för er om gårdagen. Om hur en komentar kunde sänka mig 24 timmar framåt. Den kommer nog påverka ett tag tyvärr. men jag ska bearbeta den genom att skriva av mig här när jag kommer hem.



 
 
Sara

Sara

26 juli 2009 23:40

Hej det var ett tag sen vi skrev med varandra nu :( Men jag kollar jämt in i din blogg även om du inte skrivit så mkt på senaste tiden men har sett att du börjat skriva mer nu igen och det gillar jag :) Shit vad stark du är! Sjukt modigt av dig att prova såna saker, får man lov och säga att det verkar som att du är mer peppad än någonsin och att du verkligen jobbar dig framåt? Hur ser din tillvaro ut nu? Hur mår du? Hur går det med vikten? Går du behandling? Hade du flyttat? Oj blev rätt mkt nu men är lite nyfiken.
Fortsätt kämpa och hoppas du får riktigt kul i Danmark :) Du fixar det!!!!
Kramar

http://www.anorexiia.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards