Direktlänk till inlägg 23 juli 2009

GOSH!

Av bodyandsoul - 23 juli 2009 22:55

...Vad längesedan det var jag skrev här nu! Ber så mkt om ursäkt och vill meddela att jag inte undvikit bloggen utan egentligen bara varit lite upptagen med jobb o familj o även lathet har spelat in...


Läste senaste inlägget och känner väl att jag utvecklats en del sedan det!

De varma dagarna jobbade jag hela tiden. Ganska skönt, samtidigt som jag med hade velat njuta av vädret! Jag mår otroligt bra om solen skiner.

Vi har även hunnit med att vara iväg på semester neråt landet. På semestern njöt jag av det jag var sugen på! blev sötsaker o glass i princip varje dag, men det kände jag att jag var värd. dock åt jag det även ibland fast jag inte var sugen bara "för att..." lite fel där men men. Fick flera ggr panik över hur sjukt stora kulglassarna var. men det hände ju inget? (förutom att jag nästan är äcklad av glass o trött på det!) Men det kan ju också vara bra. då avdramatiserar man det och det blir inte förbjudet eller som värsta grejen att ta en rejäl glass (utan uppkastningar).


En negativ sak var att mamma såklart minskade på maten o åt lustigt...tom pappa påpekade hur lite hon åt o var irriterad för det var han som ofta betalade...några dagar efter att vi kommit hem kokade hon gröt, men slängde hälften, vilket jag bara inte hålla käft om. Jag sa rakt ut att jag tycker att hon minskat mer o mer på maten osv. hon blev så klart rasande o skrek lite fjantiga grejer till mej...pratade om att hon faktiskt väger si o så mkt (yesh right! snarare har hon gått ner...)så djävla barnsligt så jag tror jag smäller av. en grej hon sa var: " on du ställer dig på vågen först så gör jag det sen, men du måste börja..." Alltså, man blir så trött!

Detta gör att jag ännu mer bara vill visa mig själv o familjen att jag kan skaffa ett jobb, sköta det o typ växa upp eller vad dom nu tror att jag bör göra...Blir man behandlad så och har såna löjliga konflikter så tycker inte jag att man anses vara vuxen i hennes (deras) ögon...En annan grej som är löjlig är att hon faktiskt förnekar det mesta som rör mat o kroppsfrågor rörande henne själv. Men jag bestämde mig då för att bara låta henne hålla på, se hur länge hon orkar eller nåt. för jag tycker att jag uttryckt min oro, verkligen sagt att jag är orolig för hennes hälsa, så nu kan jag inte göra mer. Det är bara så svårt att se detta sjuka som jag själv försöker ta mig ur. Men jag tror ändå att jag är på god väg- Senaste tiden har jag faktiskt vågat mig ut lite mer. planerat träffar med kompisar, åkt själv till stan, bara för att göra lite av dagarna o se lite muntert folk. Varit lite mer självständig o inte så "bekväm". Dock märkte jag haromdagen hur min låga självkänsla påverkade mig. hade planerat att dra till ett gym i stan (det var gratis några veckor) men så fort träningskläderna kom på kände jag mig sjukt obekväm o ville bara gömma mig i blåbärsskogen. slippa all kroppsångest o fettokänslor.

Gud så trött man blir på sånt. Tryggheten framför utmaning alltså. Likaså med maten. ibland vågar jag ta mer o verkligen äta mig mätt (utan att mäta upp o äta det JAG förberett/lagat) Det är så jävla skönt, visst, tankarna säger mig att jag tappat kontrollen o kommer gå upp massor o tänja ut magsäcken, kräva mer mat nästa dag osv...men skitsamma, för ibland är det så gott så varför vara dum och avstå? (Mamma har f ö aldrig tagit om, tar alltid samma lilla mängd o dricker istället 4 glas vatten+äter massa sallad om det blir över. sunt? nej.)


Det är skönt att komma iväg till jobbet å få äta endel själv o slippa stå ut med mammas beteende ibland. tycker nog hon med. hon känner sig nog som att jag kollar in vad hon äter osv.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards