Direktlänk till inlägg 21 juni 2009

flytt och jobb o massa tankar...

Av bodyandsoul - 21 juni 2009 23:02

Måste berätta lite om min livssituatíon nu...

Jag flyttade hem för ca 3-4 veckor sedan nu. Längtar till min bostad o Halmstad ofta! jag har jobbat en hel del o vissa dagar har varit jobbigare än andra. Men så är det ju för alla? Maten har så klart varit inblandad o ibland hatar jag mig själv o min situation. Jag känner mig då så otroligt svag i psyket o det känns som att jag ska börja lipa på stört. Många gånger vill jag bara tillbaka, tillbaka till kliniken-tryggheten- och hätsätningarna...(som ofta fungerade som en vän, någon som tog bort det jobbiga, men som också skadade mig...)

Hemma går det väl lite som väntat. Mamma beter sig otroligt ätstört vissa dagar o jag vill bara ruska in lite vett i kvinnan. Hon äter ibland skrattretande lite o ska såklart träna...ja jaja. Hennes liv, men önskar bara att man hade en normal matglad familj som inte påminner om det sjuka hela tiden! Brorsan beter sig med lite ätstört-, tar pyttelite sås, lite av kolhydraterna o tränar flera ggr per dag. (Eg. önskar jag att de kunde få känna hur det är att må dåligt över att slarva så med maten...alla biverkningar)

Vill bara här ifrån nu! Är så trött på att leva med andra. Måste komma ut o göra lite. Jag är så understimulerad. Särskillt när vädret är dåligt vilket betyder inga kunder på jobbet...

En annan grej som är mindre bra, som jag verkligen skäms över är att jag en dag på jobbet inte kunde sluta äta glass...fick panik o spydde lite snabbt...fy fan..men men


Dock i midsommar nu har maten gått bra o jag har lyckats njuta! längtade tom efter jordgubbstårta 2 dagar (och åt mkt!) mådde dock sämre på kvällarna av allt det onyttiga. Känner att jag behöver riktig mat och näring.


Vikten är ganska stabil nu, ligger väl ca 8 hg under det jag kom upp till som mest under våren i halmstad. Ingen katastrof, men jag borde väga mer ju...Min behandlare vill jag tar 3 nd om dagen!! aldrig. försöker att äta ordentligt trots familjemedlemmarna.

idag hade jag dock en dag då jag verkligen kände mig hängig. Ville typ bara slippa allt...Orkar inget. MEN, nu ska jag banne mig våga mig ut lite mer om dagarna, hitta på saker, komma hemifrån o leva lite!



LKT, jag vill så gärna träffas! Du kan väl meddela mig när du är ledig??


Nästa gång jag borde skriva av mig ska jag göra det! Kan behövas tror jag, ofta vet jag inte vem jag ska vända mig till här...Ingen förstår eller vet vad som rör sig i mig...


Hoppas er midsommar var bra o att ni njöt av god mat?!


 
 
Sara

Sara

25 juni 2009 23:51

Tycker du oxå att det är så mkt skönare att hela tiden ha något och göra och känna dig helt slut när kvällen kommer? Att hela tiden vara sysselsatt. Att det känns så mkt bättre än om man vet att man inte gjort något. Då känns det ialf som man gjort sitt bästa för att hålla i gång, lr är det bara jag som känner så kanske?
Hur går allt för dig?
Går du kvar på kliniken?
Kramar

http://www.anorexiia.devote.se

 
Ingen bild

B

27 juni 2009 19:13

Hej min kompis! Jag läser fortfarande det du skriver, bara så du vet. Tänker på dig ofta och är så ledsen över att vi inte kan ses så lätt längre. Jag förstår att du måste ha det riktigt jobbigt hemma, men du är stark vännen! Jag beundrar dig! Jag tycker att det tydligt syns att du tagit ett steg ur sjukdommen. Du ser vad dina familjemedlemmar gör och hur de hanterar mat/träning men du inser även att det är fel att göra så. Jag är så stolt över dig att du inte anser att deras beteende är rätt. Det visar tydlgit hur stark du faktiskt är vännen!
Synd att du numera bor så långt bort, annars hade du fått en kraaaam nu! Men här kommer iaf en elektonisk kram - känner du?

Jag saknar dej vännen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bodyandsoul - 20 november 2011 00:26

  Help, I have done it again, I have been here many times before...   Jag har stooora mängder igen... försökte stå emot länge ikväll, men det var starkare... Jag orkar inte prata om mina känslor inför allt, jag vet inte vad jag ska göra av ...

Av bodyandsoul - 6 november 2011 22:11

  Nu ska ni få höra...Jag har gått upp 4 (!!!) kg sedan jag sist skrev, helt galet, jag har alltså ökat nästan ett kg i snitt/månad... När jag innan fikat hemma hos mamma och pappa ställde mig på vågen idag fick jag nästan en chock, känslorna välde...

Av bodyandsoul - 9 juni 2011 23:18

Dagarna och veckorna rullar på! Har haft en riktigt skön långhelg fylld med glass, solande, slappande och allmänt välbefinnande i värmen. Åt den årliga trerättersmiddagen på nationaldagen, den här gången var den mkt lättare än föregående år! jag åt n...

Av bodyandsoul - 25 maj 2011 22:23

Jag väljer att "spara" det jag tänkt skriva om jobbet för att det i slutet av dagen idag kändes lite bättre och lättare. Jobbigt att gå till jobbet idag dock! Inte helt smärtfritt heller på konflikt och irritationsfronten...åh, detta förstör så mkt. ...

Av bodyandsoul - 24 maj 2011 22:02

De senaste dagarna har verkligen varit överväldigande...usch.   Ett riktigt uppvaknande? ...PÅ ett annat uppvaknande?   För att göra en lång historia kort så var jag och mamma på "karnevalsmarknad" och där hade Herbalife ett tält med coacher,...

Ovido - Quiz & Flashcards